DMARC, DKIM en SPF meldingen

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
grafcom

DMARC, DKIM en SPF meldingen

Bericht door grafcom » 25 mei 2018, 09:41

Hallo,

bij het testen van een email via internet.nl krijg ik de volgende melding:
Helaas! Je domein bevat niet alle echtheidswaarmerken tegen e-mailvervalsing. Ontvangers kunnen daardoor niet betrouwbaar phishing- of spammails die jouw domeinnaam in hun afzenderadres misbruiken, scheiden van jouw echte e-mails. Vraag je mailprovider om DMARC, DKIM en SPF te activeren.
Welke stappen kan ik ondernemen om dit te verbeteren?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: DMARC, DKIM en SPF meldingen

Bericht door Joris de Leeuw » 25 mei 2018, 12:22

Hallo Grafcom,

DKIM-records en het bijbehorende DMARC is een extra verificatie die kan worden toegepast om te kijken of een e-mail van de juiste afzender afkomstig is. De werking van DKIM wordt op dit moment nog niet door ons mailplatform ondersteund. Dit staat op de radar, maar op dit moment hebben we nog geen concrete plannen wanneer we dit gaan uitrollen. Zodra er meer concreet is zal ik dit zeker delen.

Op dit moment ondersteunt ons platform wel o.a. DNSSEC, TLS en SPF-records waardoor kan worden gewaarborgd en worden gecontroleerd of een mail daadwerkelijk van Antagonist afkomstig is. Op deze manier wordt er op een vergelijkbare manier als het DKIM voor gezorgd dat een ontvangende partij kan controleren of de e-mail vanaf de juiste locatie afkomstig is.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

grafcom

Bericht door grafcom » 25 mei 2018, 12:41

Hallo Joris,

afwachten dus maar?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 25 mei 2018, 13:08

Hallo Grafcom,

Voor DKIM is het nog geduld hebben. Zodra er meer bekend is zal ik dat zeker delen. :)

Op dit moment zorgt onder andere het SPF-record ervoor dat een derden kan opmerken dat een verzonden mail niet daadwerkelijk van je afkomstig is.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

MaryG

Bericht door MaryG » 01 jun 2018, 06:30

In dat licht, wat moet je hier nu van denken? Dit is een andersom geval denk ik...Dit screenshotje laat een mail zien die bij mij binnen gekomen is met een heel ander emailadres waar normaal gesproken die van mij staat. Hoe zou dit hackertje dat voor mekaar gekregen hebben?

Afbeelding

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 01 jun 2018, 08:41

Beste Mary,

Vervelend om te lezen dat je een ongewenste mail ontvangt.

Om te kijken waar deze mail vandaan komt en waarom het spamfilter niets doet kan je het beste kijken naar de headers van de e-mail: https://www.antagonist.nl/help/nl/email ... ng/headers

Daarin is exact te herleiden wie de mail heeft verzonden en wat er met een mail is gebeurd.

Mocht je er niet uitkomen stuur de headers dan gerust door naar support@antagonist.nl. Dan denken we graag met je mee hoe je deze ongewenste mail kan indammen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

MaryG

Bericht door MaryG » 01 jun 2018, 10:32

Dankjewel! Ik heb de broncode gekopieerd en ik stuur het even door.
Het is niet zo zeer dat ik dit vervelend vind, maar hoe het mogelijk is dat een mail gericht aan het adres in mijn mailbox aankomt! Het lijkt me duidelijk een oefening van een hackerachtig tiepje :roll: .

Plaats reactie