Website uit de lucht

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
Martijn2502

Website uit de lucht

Bericht door Martijn2502 » 14 jun 2018, 12:00

Beste forum bezoekers,

Ik heb twee websites: www.houtensnijplank.nl en www.hoffmaninterieur.nl, maar krijg ze niet actief.

Probleem beschrijving:

Bij www.houtensnijplank.nl krijg ik het (begin)scherm van antagonist te zien.

Ik heb geprobeerd de site (www.houtensnijplank.nl ) up te loaden via Filezilla. Nu heb ik per ongeluk van (www.hoffmaninterieur.nl ) via: domains/ hoffmaninterieur.nl/public_html onderaan in het vak het bestand index.php verwijderd. Met als gevolg dat de site www.hoffmaninterieur.nl ook niet meer actief is.

Ik heb voor www.hoffmaninterieur.nl een backup gemaakt via: advanced features. Nu zie ik in filezilla het bestand index.php weer staan onder domains/ hoffmaninterieur.nl/public_html, echter krijg ik voor www.hoffmaninterieur.nl ook het scherm van antoginst te zien.

Log ik in bij antogonist kan ik via mijn dashboard voor www.houtensnijplank.nl mijn site bekijken, maar bij www.hoffmaninterieur.nl ga ik direct naar de site van antogonist toe.

Ik weet nu niet welke stap ik moet zetten om beide sites actief te krijgen. Ik hoop dat iemand me kan ondersteunen..

Alvast vriendelijk bedankt!

Met vriendelijke groet,
Martijn Hoffman

twisterking

Re: Website uit de lucht

Bericht door twisterking » 14 jun 2018, 15:35

De site van hoffmaninterieur werkt bij mij normaal. Waarschijnlijk moet je de cache van je browser verwijderen.

Bij de site van houtensnijplank staat waarschijnlijk het bestand index.html nog in de rootdirectory. Dat is de placeholder van Antagonist.

Verder is het niet geheel duidelijk of het twee aparte pakketten zijn, of dat beide domeinnamen op een pakket draaien,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 15 jun 2018, 07:08

Beste Martijn,

Vervelend om te lezen dat je websites niet naar wens werken. Mocht je de oorzaak niet kunnen achterhalen waarom je websites niet de gewenste pagina's tonen stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl. Dan helpen we je graag gericht uitzoeken wat er aan de hand is.

Een blauw Antagonist scherm toont daarbij meestal omdat er nog geen website aanwezig is, zoals Twisterking ook toelicht.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

JohanTerink

Bericht door JohanTerink » 15 jun 2018, 08:21

Hallo Martijn, ik lees twee problemen:

Hoffman interieur
Hoffman Interieur werkt goed voor mij, maar het duurde wel even voordat je site was geladen. Als je het zelf niet ziet, inderdaad even je cache opruimen.

Houtensnijplank
Heb je de placeholder.html/index.html op de server verwijderd? Ik zou de hele remote server even leeghalen en alles opnieuw uploaden (ervan uitgaande dat je lokaal wel je meest recente bestanden hebt).
Ik zie namelijk de standaard placeholder staan van Antagonist.
Of, dat is sneller om te testen: zoek op de server de index.php en zet daar iets unieks in ("Index testing: OK").
Als je geen index.php op je server ziet, maak er lokaal een aan, zet daar je unieke tekst in en upload deze.

En ook voor deze site, cache clearen.

Als je Chrome gebruikt: inspect element/developer tools -> bij Network 'disable cache' aanvinken en pagina verversen. Kijken of je dan wel wat ziet :-)
Of (cntrl+shift+n/cmd+shift+n) en dan zit je incognito.

Martijn2502

Bericht door Martijn2502 » 15 jun 2018, 10:12

Beste Johan,

Ik heb de placeholder.html/index.html op de server verwijderd... en nu doet de site het. Ik begrijp het niet. Ik had de hele installatie verwijderd en ben opnieuw begonnen. Ik heb de handleiding gevolgd en het gebeurt steeds opnieuw.

Dank je voor het advies.. Met antagonist kwam ik er maar niet uit..

Groet, Martijn

Plaats reactie