Gebruikers, python & IO

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Reno

Gebruikers, python & IO

Bericht door Reno » 22 jun 2018, 10:44

Beste,

Vraag 1:
Op een van mijn domeinen heb ik een subdomein aangemaakt voor een vriend van mij. Hij is een beetje aan het spelen met PHP en wil in de toekomst wellicht ook een eigen domein aanschaffen. Hoewel ik 'm wel volledig vertrouw, zou ik wel graag zijn toegang willen beperken tot enkel het subdomein. Hij heeft een aparte FTP login waardoor hij enkel zijn eigen bestanden ziet, maar via PHP kan hij nog steeds acties uitvoeren op mijn complete pakket.
Is er iets wat ik kan doen om dit wél in te stellen? Anders ben ik genoodzaakt om hem helaas elders onder te brengen omdat ik breaches niet kan veroorloven.

Vraag 2:
Ik wil graag gebruik maken van een report designer (mijn oog is gevallen op ReportBro, zie installatie: https://www.reportbro.com/docs/installa ... ortbro-lib). Hiervoor is echter Python nodig.. Kan dit op de servers van Antagonist?

Vraag 3:
Ik heb diverse WordPress installaties op verschillende domeinen. Mijn ervaring hierbij is dat door het installeren van plugins en scans (WordFence) de IO-verbruik hoog oploopt. Is de maximale IO hoger zodra ik upgrade naar een beter pakket (het PRO-pakket), want ik merk dat ik hier toch wat onrustig door wordt.
Mocht dit echt niet kunnen, weet je dan misschien hoe ik de IO-verbruik per WP-installatie kan limiteren tot een bepaalde hoeveelheid zodat ie nooit tegen zijn max aankomt?

Alvast bedankt!

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Gebruikers, python & IO

Bericht door Joris de Leeuw » 22 jun 2018, 12:42

Hallo Reno,

Graag beantwoord ik je vragen 1 voor 1.

1. Mocht je losse gebruikers wensen voor DirectAdmin kan je onze resellerhosting overwegen. Hiervoor kan je iedere (sub)domeinnaam op een losse DirectAdmin gebruiker laten draaien op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/reseller/start

2. Het volledig gebruik van Python wordt nog niet door ons platform ondersteund. Dit omdat het op dit moment nog niet mogelijk is zelf websockets te openen naast de Apache webserver. Enkel het uitvoeren van simpele Python scripts kan via de shell.

3. Met de gegarandeerde resources binnen ons platform mag je constant maar liefst 10 MB/s aan data per pakket lezen en schrijven. Dit komt maar liefst neer op 36 GB per uur. Dit is dus niet iets waar je zomaar tegenaan komt.
Merk op dat het niet per se erg is als je de resources van je pakket grotendeels benut. Ervaar je op dit moment ook een probleem?

Mocht je zien dat door de grotere hoeveelheid websites die je in één pakket draait je niet meer uit de voeten komt is de netste oplossing websites te splitsen over losse hostingpakketten of kan je onze resellerhosting overwegen waarbij elke website ook zijn eigen resources heeft.

Voor een specifiek advies welke van toepassing is op jouw pakket kan je altijd mailen naar de support. Ik kan hier namelijk zoals je wellicht begrijpt enkel algemene antwoorden geven. Dit om geen data/gegevens van jou op een openbaar forum neer te zetten.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie