Ontvang geen mail

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
DennisM

Ontvang geen mail

Bericht door DennisM » 26 okt 2018, 15:04

Via DirectAdmin heb ik een Info e-mail adres aangemaakt. Het lukt me om aan te loggen aan WebMail en een mail te versturen naar verschillende afzenders, echter als ik vanuit een e-mail-programma (Outlook, GMail of yahoo) een bericht naar dit e-mail adres wil sturen, krijg ik time-outs. Ook als ik reply stuur op een bericht die is verstuurd vanuit dit Info e-mail adres krijg ik time-out meldingen. In Webmail komt niets binnen, ook niet in de Spam.

De domeinnaam is nog in overdracht, dus ik benader de site via de server-naam "https://sxxx.webhostingserver.nl:2223", kan dit de oorzaak zijn?

Wie kan me hierbij helpen?

Reno

Re: Ontvang geen mail

Bericht door Reno » 26 okt 2018, 16:45

DennisM schreef:
26 okt 2018, 15:04
Via DirectAdmin heb ik een Info e-mail adres aangemaakt. Het lukt me om aan te loggen aan WebMail en een mail te versturen naar verschillende afzenders, echter als ik vanuit een e-mail-programma (Outlook, GMail of yahoo) een bericht naar dit e-mail adres wil sturen, krijg ik time-outs. Ook als ik reply stuur op een bericht die is verstuurd vanuit dit Info e-mail adres krijg ik time-out meldingen. In Webmail komt niets binnen, ook niet in de Spam.

De domeinnaam is nog in overdracht, dus ik benader de site via de server-naam "https://sxxx.webhostingserver.nl:2223", kan dit de oorzaak zijn?

Wie kan me hierbij helpen?
Ja, dat kan zeker de oorzaak zijn.
Ik weet niet precies wat er nog in overdracht is bij je, maar zolang de DNS van het domeinnaam nog niet gewijzigd zijn naar die van Antagonist dan is het voor andere natuurlijk niet mogelijk om een mail naar een mailadres op dat domeinnaam te sturen. Externe afzenders sturen het dan nog naar de server waar het domeinnaam momenteel aan 'gekoppeld' is (als die er is in ieder geval).

Waarom zou je dit overigens al willen voordat alles goed ingesteld staat? Je kunt geen betrouwbare tests uitvoeren op deze manier.

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Re: Ontvang geen mail

Bericht door Hiranthi Herlaar » 01 nov 2018, 11:57

Wat Reno aangeeft, klopt inderdaad.

Bij het wijzigen van DNS-records komt er een vertraging kijken, omdat deze gegevens bij internetproviders in een soort cache worden opgeslagen die periodiek wordt bijgewerkt. Bij de records is er een TTL (Time To Live) opgegeven. Hoe lang het duurt voordat die wijzigingen worden opgepakt, is afhankelijk van die TTL en of de internetprovider van de verbinding zich hier ook inderdaad aanhoudt. In de meeste gevallen duurt die vertraging hooguit enkele uren.

Ervan uitgaande dat de domeinnaam inmiddels is verhuisd, zouden die DNS wijzigingen inmiddels actief moeten zijn en de mail dus ook goed moeten werken via het pakket bij ons :)
Met vriendelijke groet,

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Plaats reactie