Redis installatie mislukt website uit de lucht

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Muppet

Redis installatie mislukt website uit de lucht

Bericht door Muppet » 08 feb 2019, 18:05

Help,

Ik was bezig met de installatie van Redis (in Wordpress), ik was bij stap 4 van de handleiding waar ik in de direct admin bij edit php content een paar regels moest toevoegen. Ik heb precies gedaan wat er in de beschrijving stond de regels gekopieerd en geplakt, save. Toen verder met het volgende punt bij de plugin, settings enable obect cache aangeklikt en toen kreeg ik een foutmelding en lag alles eruit.
Als ik nu op mijn website ga kijken ( canedicasa.info ) krijg ik de volgende melding: Parse error:

syntax error, unexpected '[' in /home/deb78477/domains/canedicasa.info/public_html/wp-content/object-cache.php on line 687

Wat heb ik fout gedaan en wie kan me helpen

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Redis installatie mislukt website uit de lucht

Bericht door Joris de Leeuw » 08 feb 2019, 19:16

Hallo Muppet,

Ik zie dat je nog van een zeer verouderde PHP-versie gebruikmaakt. Hierdoor kunnen moderne plugins en nieuwe versies van WordPress niet meer mee overweg.

Graag wil ik je adviseren over te schakelen naar een flink hogere PHP-versie. Nieuwere versies zijn flink sneller en efficiënter. Combineer je dat met Redis, dan behaal je de meeste snelheidswinst.

Exacte instructies vind je hier:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... p-selector

Daarnaast kan je overwegen terug te vallen op een back-up. Al is dit mogelijk het juiste moment naast Redis inschakelen ook andere instellingen bij te werken van je website, waaronder de gekozen PHP-versie.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie