Email forward bij domein only pakket werkt niet.

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Farhoof
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2019, 18:56

Email forward bij domein only pakket werkt niet.

Bericht door Farhoof » 22 feb 2019, 19:05

Dag,

ik heb een domein geregistreerd, volgens eerdere forum berichten en tevens deze pagina:
https://www.antagonist.nl/help/nl/admin ... ailforward

lijkt het er op dat je email simpel kunt forwarden naar een ander adres. (werd voorheen verkocht als allin1 pakket maar is nu standaard?)
In praktijk werkt dit echter niet, mails komen niet aan maar worden gebounced.
Moet ik nu toch MX records aanpassen? Er was mij vooraf nergens duidelijk geworden dat dit nodig is. Daarnaast snap ik het nut van de forward service niet als het alsnog via de MX records moet.

Het gaat om een simpele forward naar Gmail, zonder dat ik een Gsuite pakket af wil nemen.

Hoe nu verder?

Mvg,
Gabor

(het gaat om domein marionterburg.nl)

Gebruikersavatar
Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 1126
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: Email forward bij domein only pakket werkt niet.

Bericht door Joris de Leeuw » 24 feb 2019, 11:59

Hallo Gabor,

De MX-records hoef je enkel aan te passen indien je een derden volledig verantwoordelijk wil laten zijn voor jouw e-mail.

Mocht je met een losse domeinnaam mail wensen doorsturen dan is het afdoende een forwarder in te stellen:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/admin ... ailforward

Nadat je dit hebt gedaan gaat deze na enige tijd automatisch werken.

Wel enkele punten om rekening mee te houden zijn:
- Gmail toont als je een e-mail naar jezelf stuurt (ook via forwarders) deze mail niet nogmaals in je inbox. Dat is specifiek hoe Gmail werkt als je jezelf mailt.
- Als een partij als Gmail je forwarder niet kent kan deze mail eerder in de spam belanden. Je kan dit voorkomen door je e-mailadres als alias in te stellen: https://support.google.com/mail/answer/22370?hl=nl

Mocht je ondanks dit spaak blijven lopen kan je dan een e-mail sturen naar support@antagonist.nl met daarbij de betreffende forwarder waar het om gaat.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie