Pagina 1 van 1

Delete existing MX records.

Geplaatst: 16 mei 2019, 03:59
door jan@baca-villa.com
Beste Antagonist,

Ik ben bezigh om Google kalender te installeren maar die vragen nu nadat ik de text TXT verification record heb toegevoegd om "Delete existing MX records".
Als die MX records verwijderd, vragen ze "Create new MX records for G Suite" ?

kan dit ? of krijg ik dan problemen met mijn mails ?

Ik hoor graag van jullie,
Met vriendelijke groeten, jan

Re: Delete existing MX records.

Geplaatst: 16 mei 2019, 10:47
door Reno
Ja, dan gaat de mail die via Antagonist loopt niet meer werken.

Re: Delete existing MX records.

Geplaatst: 16 mei 2019, 12:26
door jan@baca-villa.com
Heeft er iemand ervaring met de installatie Google calender en MX records ?

het onderstaande wordt gevraagd:
------------------------------------------
Create new MX records for G Suite.

Add the following MX records to your domain's control panel to direct your email to your new G Suite Gmail inbox.

See detailed instructions for your domain host.
Priority Name | Host | Alias Value | Destination

If you see the field TTL (time to live), enter 3600 seconds (1 hour).
Your host may not include a field called "Name", "Host", or "Alias".
If your host limits the number of MX records you can add, enter as many of the top records as you can, starting from the top of the table.
If your host offers an option to switch to G Suite email without entering MX records, choose this.

I created the new MX records.
Delete existing MX records.
Save the MX records

Er wordt gevraagd om de oude MX records te verwijderen?
iedere tip is welkom.

dank bij voorbaat.
gr jan

Re: Delete existing MX records.

Geplaatst: 18 mei 2019, 11:21
door Joris de Leeuw
Dit wijst er op dat Google (G Suite) wil dat de mail ook naar Google gaat.

Mogelijk dien je een instelling in G Suite te veranderen zodat duidelijk is dat je G Suite enkel voor je kalender wenst te gebruiken.

Al ben ik niet exact bekend met G Suite zie ik dat je hier wel services aan/uit kan zetten van Google G Suite:
- https://support.google.com/a/answer/45691?hl=nl

Hopende kan deze tip je verder helpen!