Gekloonde website eigen domeinnaam toekennen in pluspakket

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Arcadia

Gekloonde website eigen domeinnaam toekennen in pluspakket

Bericht door Arcadia » 01 jul 2019, 16:05

Ik heb mijn eigen Wordpress website gekloond en de kloon ontwikkeld tot een website voor mijn vriendin. Vervolgens heb ik mijn pakket geupgrade van Slim naar Plus en een eigen domeinnaam voor mijn vriendin aangeschaft. Het is me gelukt om het nieuwe domein op te nemen in de domain administration van DirectAdmin. Maar hoe verder? Het is me niet duidelijk hoe ik de kloon netjes onderbreng onder het nieuwe domein, zodat de URL's goed staan.

Arcadia

Re: Gekloonde website eigen domeinnaam toekennen in pluspakket

Bericht door Arcadia » 02 jul 2019, 14:21

Het is gelukt door:
1. de site te exporteren met plugin All-in-One WP Migration
2. Een nieuwe lege Wordpress site te maken met Installatron
3. de export van de site te importeren.

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Re: Gekloonde website eigen domeinnaam toekennen in pluspakket

Bericht door Hiranthi Herlaar » 06 jul 2019, 08:07

Hoi Arcadia,

Fijn dat het je is gelukt!

Je kunt de stappen ook allemaal aan Installatron overlaten door van de gemaakte kloon een nieuwe kloon te maken en daarbij de gewenste domeinnaam te selecteren.

Het is daarbij wel heel belangrijk dat de gewenste domeinnaam als losstaand domein is toegevoegd via Domain Setup, omdat je anders de installatie in de public_html van een ander domein plaatst en daarmee een reeds bestaande website kunt overschrijven. Wat overigens in jouw geen risico leek te zijn, omdat je aangaf dat je het via Domain Administration al had toegevoegd, maar ik benoem het voor andere bezoekers nog wel even voor de zekerheid ;-)

Concreet kun je dus het klonen van een installatie in Installatron dus ook gebruiken om de website van het ene domein naar een ander domein (binnen hetzelfde pakket) te kopiëren: https://www.antagonist.nl/help/nl/websi ... tron/clone
Met vriendelijke groet,

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Plaats reactie