FFmpeg

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
gouwepeer
Contacteer:

FFmpeg

Bericht door gouwepeer » 30 aug 2019, 16:37

Voor de Media Galerij van mijn XenForo forum heb ik de juiste waarde nodig van zowel de FFmpeg binary path als van de PHP binary path (optioneel). Wat moet ik daarbij invullen?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: FFmpeg

Bericht door Joris de Leeuw » 02 sep 2019, 11:09

Hallo Gouwepeer,

FFmpeg kan worden gebruikt voor videotranscoding en videostreaming. Dit is niet iets wat onze platform ondersteunt.

Mocht je videos in je forum wensen kan je deze het beste toevoegen op bijvoorbeeld YouTube of Vimeo.
Het (technisch) streamen van video en audio is namelijk een vak op zich en wordt door onze platform niet ondersteunt. Het voordeel van streaming is dat de kijker automatisch het juiste videoformaat of audioformaat krijgt voor bijvoorbeeld een smartphone, tablet of computer. Iets wat dus YouTube en Vimeo wel kunnen.

Je kan dus het beste het veld dus leeglaten in de configuratie van je forum en in plaats daarvan je videos op bijvoorbeeld YouTube plaatsen mocht je wensen dat bezoekers je filmpjes kunnen zien.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

gouwepeer
Contacteer:

Bericht door gouwepeer » 02 sep 2019, 14:11

De (korte)filmpjes die ik op mijn forum heb geplaatst werken wel, maar de thumbnails worden niet weergegeven. Dat is eigenlijk de enige reden waarom ik dit topic heb gestart.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 02 sep 2019, 17:29

Dit komt omdat onze platform geen transcoding aankan. Het omzetten van filmpjes naar andere filmformaten of bijvoorbeeld losse afbeelindgen. FFmpeg wordt door onze platform namelijk niet ondersteund.

Je hebt dus bijvoorbeeld de volgende oplossingen:
- Handmatig een thumbnail erbij plaatsen
- Toch YouTube of een andere streaming partij gebruiken. Het voordeel daarvan is dat je zeker weet dat voor iedereen de videos goed kunnen afspelen. Met name omdat niet alle smartphones alle (enorme) videoformaten ondersteunen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie