HTTPS-webpagina met veiligheidswaarschuwing

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Pico

HTTPS-webpagina met veiligheidswaarschuwing

Bericht door Pico » 09 sep 2019, 22:10

Hoi hoi,

Als reseller heb ik, vorige week al, de SSL aangezet op de webpagina van een klant. Ik denk alles goed gedaan te hebben, maar we blijven een veiligheidswaarschuwing van Bitdefender krijgen.
Instellingen Domain Setup zijn:
Secure SSL = ON
Force Redirect = No redirection
Redirect HTTP to HTTPS = ON
Enable HSTS = OFF
Use a directory named Private_HTML = OFF
Use symbolic link..... = ON
Force SSL with HTTPS redirect = ON
Instellingen SSL Certificates zijn: (ik denk dat hierin ergens de fout(en) zit(ten))
Use server certificate = OFF
Create your own self signed certificate = ON,
daaronder zijn de klantgegevens ingevuld, keysize = 4096 en Certificate Type = SHA256
Paste a pre-generated certificate and key = ON,
daarin een RSA Private Key en een Certificate
Force SSL with HTTPS redirect = ON

Bij mijn zoektocht kreeg ik de totale instellingen die ik (had) moet(en) doen, nergens gevonden. Dat kan zeker aan mij liggen, maar ik zou nu graag enige hulp van iemand krijgen.

Bij voorbaat dank voor jullie tijd & moeite,
Pico

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: HTTPS-webpagina met veiligheidswaarschuwing

Bericht door Joris de Leeuw » 11 sep 2019, 07:49

Hallo Pico,

SSL wordt automatisch door ons opgeleverd voor domeinnamen die via een hostingpakket bij Antagonist werken.
Dat scheelt dus het indrukken van vele knopjes. Dat is bij ons allemaal niet nodig. Wel zo makkelijk!

De extra knopjes zijn enkel bij ons nodig als je afwijkende of bepaalde expliciete instellingen wenst. Dat is dus niet per se nodig.

Overigens dien je als reseller wel expliciet aan te geven dat jouw gebruikers het kosteloze Basis SSL mogen gebruiken. Als reseller heb je dus de keuze of je zelf kosteloos SSL biedt aan jouw klanten of je klanten bijvoorbeeld betaalde certificaten aanbiedt.

Zie ook: https://www.antagonist.nl/help/nl/ssl/reseller

Indien je er niet uitkomt kan je dan met onze support contact opnemen en duidelijk aangeven om welke domeinnaam het gaat. Dan kijken wij graag nog voor je wat er aan de hand is.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Pico

Bericht door Pico » 11 sep 2019, 14:10

Hallo Joris,

Dank voor je snelle reactie, ik heb een-en-ander nogmaals doorgelezen en daarna de instellingen terug-aangepast en krijg nu geen foutmeldingen meer. Top tip! dus van je.
Het enige wat me nu nog opvalt is, dat ik niet het groene slotje te zien krijg, maar het i-symbool. Pas wanneer ik 'n keer op F5 druk krijg ik netjes het groene slotje te zien.
Betekent het dat ik iets moet doen, of hoef ik me daar niet druk om te maken?
Het gaat overigens om: bartsiemons.nl

Ik hoor het weer heel graag van je. Groet,
Pico

Reno

Bericht door Reno » 11 sep 2019, 20:22

De reden van het info-icoon ipv het groene slotje komt omdat je data serveert aan de gebruiker dat niet versleuteld is. Zodra je dit corrigeert zul je het groene slotje zien.

Afbeelding

Dat het groene slotje de tweede keer wel verschijnt na F5'en, komt volgens mij omdat de afbeeldingen dan lokaal in de cache van de gebruiker zijn opgenomen.

Reno

EDIT: bij mij komt bij F5'en op jouw site ook geen groen slotje.

Pico

Bericht door Pico » 12 sep 2019, 20:50

Dag Reno,

Ik zie het, je hebt helemaal gelijk! :D
Want nu ik mijn eigen website heb gecheckt en verbeterd, krijg ik wel direct het groene slotje!
Ik heb de eigenaar van de site met de originele fout ook ingelicht, dus ik verwacht op korte termijn een totale oplossing van de fout.

Hartelijk dank voor de hulp!

Greetz,
Pico

Plaats reactie