Contactformulier spam Wordpress

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
martini

Contactformulier spam Wordpress

Bericht door martini » 17 sep 2019, 16:57

Ik krijg de laatste weken enorm veel spam binnen via het contactformulier op mijn website. Ik gebruik Contactform 7 plugin binnen Wordpress CMS.

Dingen die ik al heb gedaan, maar niet helpen:

-Akismet antispam geïnstalleerd
-Wordfence geïnstalleerd en geconfigureerd
- Een quizvraag toegevoegd aan mijn contactformulier
- Advanced noCaptcha geïnstalleerd

En toch krijg ik nog elke dag berichten via mijn contactform met hete dames in mijn omgeving in alle mogelijke talen. Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Reno

Re: Contactformulier spam Wordpress

Bericht door Reno » 18 sep 2019, 07:54

Heb je reCAPTCHA van Google reeds geprobeerd? Je wilt het voor je gebruikers zo gemakkelijk mogen maken en voor bots zo moeilijk mogen. Quizvragen zijn heel naar, dus daar zou ik sowieso nooit mee werken. Bots kunnen deze overigens ook uitlezen zoals je merkt.

martini

Bericht door martini » 18 sep 2019, 10:13

Reno schreef:
18 sep 2019, 07:54
Heb je reCAPTCHA van Google reeds geprobeerd? Je wilt het voor je gebruikers zo gemakkelijk mogen maken en voor bots zo moeilijk mogen. Quizvragen zijn heel naar, dus daar zou ik sowieso nooit mee werken. Bots kunnen deze overigens ook uitlezen zoals je merkt.
Nee nog niet geprobeerd, deze heb ik zojuist geïntegreerd met Contactform 7. Hopen dat dit wel werkt. Met je eens ver de quizvraag, maar ik werd er helemaal gek van, dus alles geprobeerd.

Dank voor je hulp!

Afbeelding

Reno

Bericht door Reno » 18 sep 2019, 13:26

Goed om te horen! Ik heb hetzelfde bij mijn WP sites, heel af en toe komt er helaas toch nog eentje doorheen. Maar dan hebben we het over 1 a 2 per maand.

Reno

martini

Bericht door martini » 19 sep 2019, 11:14

Nog even voor de mensen die V3 (invisible reCaptcha) gebruiken... Google plaatst een hele irritante badge op al je pagina's rechts onderin. Vooral op mobiel is deze badge veel te groot. Gebruik deze css om die badge alleen op je contact pagina te tonen.

Code: Selecteer alles

/* Hides the reCAPTCHA on every page */
.grecaptcha-badge {
    visibility: hidden !important;
}

/* Shows the reCAPTCHA on the Contact page */
/* Obviously change the page number to your own */
.page-id-25 .grecaptcha-badge {
    visibility: visible !important;
}
Vervang het page ID nummer met de page ID van jouw contactpagina. Deze kun je vinden door met je muis op de link naar de pagina te gaan staan in je dashboard. Je ziet dan onderin je browser het ID nummer.

Plaats reactie