DNS records beheren

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
martijn_
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2016, 21:34

DNS records beheren

Bericht door martijn_ » 27 okt 2019, 18:21

Hallo, ik kom niet helemaal uit het wijzigen van SPF en DMARC in mijn DNS records.

Volgens deze handleiding gaat dat via het customer panel, maar de beschreven optie 'Wijzig DNS records' zie ik nergens staan:

https://www.antagonist.nl/help/nl/admin ... s/dnsadmin

Volgens deze handleiding gaat het via DirectAdmin. Daar zie ik wel de optie 'DNS Management'. Maar moet ik dan eerst het huidige record verwijderen, en dan het record met de nieuwe waarde opnieuw toevoegen?

https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... vanced/dns

Ik vraag het maar even voor ik iets verpruts.

Martijn

Gebruikersavatar
Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 1126
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: DNS records beheren

Bericht door Joris de Leeuw » 28 okt 2019, 14:59

Hallo Martijn,

Indien je domeinnaam is ondergebracht in je hostingpakket dien je de DNS van de domeinnaam inderdaad te bewerken via DirectAdmin, het beheerpaneel van je hostingpakket.

Gezien ik niet weet wat jij exact wilt aanpassen kan ik je niet precies vertellen wat jij verder dient te doen.

We hebben echter twee zeer uitgebreide artikelen geschreven hoe je het SPF-record en DMARC-record dient aan te passen. Daarnaast staat in de artikelen toegelicht waar je rekening mee dient te houden.

Je kan de artikelen hier vinden:
- https://www.antagonist.nl/blog/2016/11/spf-record/
- https://www.antagonist.nl/blog/2019/05/dmarcify/
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

martijn_
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2016, 21:34

Re: DNS records beheren

Bericht door martijn_ » 28 okt 2019, 17:13

Thanks, hier stond wat ik zocht:

Handig om te weten, is dat het via ‘DNS Management’ niet mogelijk is om direct een bestaand SPF-record te wijzigen. Om een wijziging door te voeren, moet je het huidige SPF-record dus eerst verwijderen. Daarna kun je het SPF-record opnieuw aanmaken.

Plaats reactie