Listeners

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Reno

Listeners

Bericht door Reno » 01 nov 2019, 15:08

Beste,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om gebruik makende van de servers van Antagonist een listener op te zetten voor een koppeling met Firebase van Google. Via mobiele applicaties worden namelijk wijzigingen uitgevoerd op de Realtime Database (nosql) van Firebase, maar deze wijzigingen moet doorgezet worden naar mijn database bij Antagonist.

Deze veranderingen moeten dus ook z.s.m. doorgezet worden aangezien timing belangrijk is. Een cronjob is geen optie. Via NodeJS kun je listeners instellen die een eventuele verandering direct uitvoeren. Is dit op de een of andere manier ook mogelijk bij Antagonist? Misschien niet met NodeJS, maar dan evt. via een andere wijze?

Firebase heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van de "offline capabilities" in combinatie met de realtime database.

Ik sta open voor elk soort advies.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Listeners

Bericht door Joris de Leeuw » 04 nov 2019, 15:29

Hallo Reno,

Al is het lastig te bepalen wat je precies wilt doen, bieden wij geen ondersteuning op NodeJS en openen van poorten.

Mogelijk biedt de 'Firebase Admin SDK for PHP' nog een uitkomst: https://firebase-php.readthedocs.io/en/stable/
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Reno

Bericht door Reno » 04 nov 2019, 18:10

Dag Joris,

Bedankt voor je reactie. Toevallig heb ik die library ook gebruikt om wijzigingen vanuit mijn database naar Firebase te pushen. Dat draait gewoon prima. Echter moet het ook de omgekeerde richting op. Ik doelde daarbij inderdaad voornamelijk op het ondersteunen van NodeJS of iets soortgelijks.

Ik heb reeds begrepen dat dit niet mogelijk is bij Antagonist, dus ik ben ervan uit gegaan dat eventuele andere toepassingen met listeners o.i.d. ook niet ondersteunt worden.

Echter ben ik wel tot een oplossing gekomen: Heroku. Ik heb daar een gratis account aangemaakt voor NodeJS, een simpele app geschreven en geupload naar dat platform. Het enige wat deze app doet is luisteren naar wijzigingen op de nosql database en deze doorsluizen naar een API op m'n website die data opslaat in MySQL. Werkt perfect aangezien de load minimaal is.

Heroku schakelt je app uit bij 30min geen webvisits (de gratis variant). Opgelost middels een cronjob die om de 15min een http request stuurt naar dat platform.

Just ter info, het heeft mij echt bijzonder veel overlast bespaard en ik gewoon bij Antagonist kan blijven hosten. Als Antagonist NodeJS ondersteunde zou dat natuurlijk helemaal perfect zijn.

Reno

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 06 nov 2019, 14:40

Goed om te horen dat het via een app bij Heroku is gelukt. Dat is waardevolle informatie. :)
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie