oude versie mybb instaleren

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
spinning
Contacteer:

oude versie mybb instaleren

Bericht door spinning » 19 nov 2019, 16:45

Laatst gewijzigd door spinning op 20 nov 2019, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.

spinning
Contacteer:

Re: forbidden 403

Bericht door spinning » 19 nov 2019, 20:06

Omdat mijn forum niet meer te redden was is mij geadviseerd om mijn MyBB forum helemaal overnieuw te beginnen.
Van de database heb ik een backup, van de files alleen de upload folder.
De bedoeling was dat ik van versie 1.6 naar 1.8.21 zou gaan maar dat mislukte helemaal.

Ik moet nu versie 1.6 instaleren en dan de database backup importeren. ik zou dan met een clean 1.6 versie werken, met daarin alle leden, forumgroepen en posten. Na de herinstallatie zouden door de upload folder weer terug te plaatsen ook alle avatars zichtbaar zijn.

Ik heb heel mijn domein geledigd op een testforum na (comeback)
Heel de database geledigd

En nu wil ik de versie van mybb 1.6 instaleren en dan krijg ik tijdens de installatie de fout
http://i.ibb.co/s3KCgry/tablecreation.jpg

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Connection to the database server and table you specified was successful.
Database Engine: MySQLi 10.0.38
The MyBB database tables will now be created.
Creating table mybb_adminlog...
MyBB SQL Error
MyBB has experienced an internal SQL error and cannot continue.
SQL Error:
1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 'TYPE=MyISAM CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci' at line 9
Query:
CREATE TABLE mybb_adminlog ( uid int unsigned NOT NULL default '0', ipaddress varchar(50) NOT NULL default '', dateline bigint(30) NOT NULL default '0', module varchar(50) NOT NULL default '', action varchar(50) NOT NULL default '', data text NOT NULL, KEY module (module, action) ) TYPE=MyISAM CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci;
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen van het was een forum met veel gebruikers en posten.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: oude versie mybb instaleren

Bericht door Joris de Leeuw » 20 nov 2019, 14:40

Hallo Spinning,

Vervelend om te lezen dat je website niet meer goed werkt na een update.

Gezien database en website-data vaak bij elkaar horen wil ik je aanbevelen beide terug te zetten. Anders zul je zien dat er rare discrepanties of configuratiefouten op treden.

Indien je een Slim-pakket of hoger hebt kan je daarbij de vorige situatie terug zetten met 'Antagonist Backups' een druk op de knop:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... verypoints

'Antagonist Backups' zal alles automatisch terug zetten in de tijd alsware je een tijdmachine gebruikt. Je hoeft dus zelf niets te doen, behalve 1 knop in te drukken. Zo heb je snel weer de vorige situatie en gaat alles weer van voor je update werken.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie