Hoe verschillende domeinen opsplitsen?

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
Enerxia+

Hoe verschillende domeinen opsplitsen?

Bericht door Enerxia+ » 11 mar 2020, 10:33

Ik heb momenteel 2 domeinnamen via antagonist. Deze 2 sites zou ik graag opsplites, maar die verwijzen beide naar public_html/index.html. Beide sites tonen dus dezelfde pagina.
Hoe kan ik deze domeinen opsplitsen? Bestaat hier een artikel over?

Enerxia+

Re: Hoe verschillende domeinen opsplitsen?

Bericht door Enerxia+ » 11 mar 2020, 15:00

Als ik het goed opheb moet ik hiervoor eerst upgraden naar het plus of pro pakket.
Handleidingen » Vragen over domeinnamen » Algemene vragen over domeinnamen » Wat is een extra domeinnaam of alias?

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Re: Hoe verschillende domeinen opsplitsen?

Bericht door Hiranthi Herlaar » 12 mar 2020, 16:24

Hoi Enerxia,

Of je meerdere domeinnamen als losstaand domein kunt instellen, is inderdaad afhankelijk van het type hostingpakket dat je hebt.

Bij Slim-pakketten kun je 1 losstaand domein gebruiken en meerdere domeinnamen daaraan linken door deze als alias of pointer in te stellen. Bij onze Plus en Pro pakketten kun je wel meerdere domeinnamen naast elkaar instellen om als losstaand domein te gebruiken.

Het is overigens wel zo dat een domeinnaam dat via Mijn Antagonist aan een hostingpakket wordt gekoppeld, ongeacht het type pakket dat je hebt, dat domein automatisch als alias onder het hoofddomein van dat pakket wordt ingesteld. Tenzij het domein al als losstaand domein ingesteld stond uiteraard.

In deze handleiding kun je de stappen vinden voor het verwijderen van een alias-domein en die daarna in te stellen als een losstaand domein binnen datzelfde pakket: https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... liastosite
Met vriendelijke groet,

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Plaats reactie