Welke SpamAssassin threshold werkt voor jullie?

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
emiel
Contacteer:

Welke SpamAssassin threshold werkt voor jullie?

Bericht door emiel » 12 apr 2020, 20:56

Ik zie in verschillende topics dat Antagonist de standaard Low Threshold van 5.0 aanbeveelt. Voor de spam die op mijn domeinen binnenkomt is dat echt te hoog. Er komt teveel spam doorheen welke dan handmatig naar de spam folder moet worden gestuurd.

Ik heb enkele steekproeven bij zowel goede- als spammails gedaan en de goede mails komen meestal zo tussen de 0.1 of 0.2 uit met een enkele uitschieter naar 1.0. De meeste spammails zitten boven de 3.0 met een enkele uitschieter naar 2.0. Als test ga ik de threshold / score eens op 2.5 zetten.

Ik ga sowieso eens een scriptje maken die de SpamAssassin score's uit de 4.606 spammails en 24.011 normale mails uitleest. Eens kijken of dat een juiste score oplevert.

Welke threshold / score werkt voor jullie?

emiel
Contacteer:

Re: Welke SpamAssassin threshold werkt voor jullie?

Bericht door emiel » 13 apr 2020, 14:23

emiel schreef:
12 apr 2020, 20:56
Ik ga sowieso eens een scriptje maken die de SpamAssassin score's uit de 4.606 spammails en 24.011 normale mails uitleest. Eens kijken of dat een juiste score oplevert.

Eerste resultaten van het (python) script; van alle spammails (periode nov. 2016 - vandaag) was de gemiddelde spam score 4.41. Van alle legitieme mails (periode jan. 2013 - vandaag) was dit 0.26. Ik heb alle scores in een database gezet dus zal er nog meer analyses op doen.

Sinds vanmorgen een threshold van 2.3 ingesteld omdat er op die waarde vannacht nog een aantal tussendoor waren geglipt.

Plaats reactie