X-SendingUser: hidden etc....

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
arjanr

X-SendingUser: hidden etc....

Bericht door arjanr » 24 mei 2020, 08:42

Hoi,

Het is mij opgevallen dat in de header van de verzonden mail, bij de ontvanger de volgende regels soms zichtbaar zijn:
X-SendingUser: hidden
X-SendingServer: hidden

X-Authenticated-Id: hidden
X-SendingUser: hidden

Het viel mij op dat een mail van mij naar een Yahoo account belande in de spambox van dat account, ondanks een pass op SPF, DMARC (p=quarantine) en DKIM.

Na wat testmailtjes lijkt alleen de mail afkomstig van mailfilter01.webhostingserver.nl deze headers mee te krijgen, bij de andere mailfilter## servers niet.

Wat betekend deze toevoeging in de header? Kan dit resulteren in een spamkwalificatie bij de ontvanger? Is dit alleen bij mailfilter01.webhostingserver.nl, of ligt hier geen verband?

Groeten! Arjan

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: X-SendingUser: hidden etc....

Bericht door Joris de Leeuw » 27 mei 2020, 14:08

Hallo Arjannr,

Wij voegen enkele diagnostische informatie toe in headers van mail om technische problemen te helpen analyseren. Dit heeft echter geen impact hoe andere partijen jouw mail zien.

Spamfilters van ontvangers kijken echter wel naar meer dan enkel DKIM,SPF of DMARC. De inhoud van een mail weegt enorm zwaar mee hoe partijen als Yahoo naar mail kijken. Een URL of bepaalde vreemde opmaak in een mail kan al een verschil maken.

Het beste kan je jouw mail inhoudelijk testen via mail-tester.com. Indien je geen perfecte 10/10 haalt is er iets mis en zijn spamfilters van ontvangers vaak (te) kritisch al over je mail.

Meer tips hoe je kan voorkomen dat ontvangers je mail als spam zien is te lezen op:
- https://www.antagonist.nl/blog/2019/06/mail-in-spam/
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie