Antagonist link in Chrome als onveilig

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
Jelskedei
Contacteer:

Antagonist link in Chrome als onveilig

Bericht door Jelskedei » 31 mei 2020, 10:55

Ik probeer op het forum van Antagonist te komen in mijn browser Chrome, dan wordt de site als niet beveiligd bestempeld en is https doorgestreept en ik kan er niet in, in Firefox is er niets aan de hand. Ook de direct admin op webhostingserver s190 geeft hetzelfde bericht, maar ik kan wel inloggen. Hoe kan dit? En heeft dit invloed op instellingen in het mailprogramma, daar kan ik geen berichten ontvangen. Wachtwoord klopt, kan ik wel in met webmail, maar het programma weigert, Outlook, zowel als Mail.
Nooit te oud om te leren

Reno

Re: Antagonist link in Chrome als onveilig

Bericht door Reno » 31 mei 2020, 12:17

Forum van antagonist heeft geen beveilingsproblemen. Ikzelf gebruik zowel Chrome als Firefox (beide laatste versies) op Windows en Android apparaten.

Wat de mail betreft, dit zou kunnen. Ik heb ook problemen wanneer ik mijn contactpersonen laat verbinden naar mail.domeinhier.nl in outlook o.i.d. Dan geeft deze inderdaad certificaatfouten als je een beveiligde verbinding opzet. Heel vervelend, want als resultaat moet ik ze laten verbinden naar mail.antagonist.nl. Geen idee waarom dit is, maar zo heb ik het altijd gedaan.

Jelskedei
Contacteer:

Bericht door Jelskedei » 01 jun 2020, 11:53

Weet je ook hoe ik dat moet uitzetten in Chrome, het blijft de waarschuwing geven: Je kunt forum.antagonist.nl momenteel niet bezoeken, omdat de website HSTS gebruikt. Ik begrijp het niet!
Nooit te oud om te leren

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 02 jun 2020, 09:17

Hallo Jelskedei,

Gebruik je een verouderde webbrowser of besturingssysteem?

Om onze systemen goed beveiligd te kunnen bereiken dient deze de nieuwste certificaten te snappen van o.a. Sectigo. Anders zorgt dit sinds 30 mei bij diverse websites voor problemen gezien een oude chain aan certificaten niet meer wordt ondersteund.

Mocht je gebruik maken van Linux dien je mogelijk nog de certificaten die je computer kent bij te werken:
- https://www.systutorials.com/docs/linux ... tificates/
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Jelskedei
Contacteer:

Bericht door Jelskedei » 02 jun 2020, 18:58

Hi Joris,

Ja dat probleem is inderdaad vanaf 30 mei opgetreden. Blijkbaar heb ik die Chrome niet geupdate. Nu werk ik vanaf een laptop met Chrome op een andere plek en daar gaat het wel. Weer wat geleerd. Dank, ik ga kijken of ik die Chrome kan updaten.
Nooit te oud om te leren

Plaats reactie