statusmeldingen S228

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
gouwepeer
Contacteer:

Re: statusmeldingen S228

Bericht door gouwepeer » 02 jul 2021, 05:54

Joris de Leeuw schreef:
28 jun 2021, 15:05
Het klopt inderdaad dat sommige systemen het in afgelopen twee weken soms iets moeilijker hebben dan gewenst en verwacht.

Alle servers binnen ons platform zijn recentelijk geüpdatet naar CloudLinux 8. Deze nieuwe versie brengt een hoop verbeteringen met zich mee. Bij een update van deze omvang loop je soms ook tegen verrassingen aan.
Kan het een en ander ook te maken hebben met het feit dat ik nog steeds gebruik maak van het oude pakket? Ik kan mij namelijk wel voorstellen dat een nieuw systeem aan de huidige pakketten wordt geconfigureerd waarbij de instellingen van oude pakketten mogelijk problemen op kan leveren. Het grote verschil met het huidige pakket ten opzichte van mijn oudere pakket is dat het aantal inodes de bovengrens behoorlijk overschrijd. Echter geeft mijn Xenforo forum met de extra geInstalleerde add-ons geen foutmeldingen op dat punt.

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Bericht door Hiranthi Herlaar » 05 jul 2021, 15:11

Kan het een en ander ook te maken hebben met het feit dat ik nog steeds gebruik maak van het oude pakket? Ik kan mij namelijk wel voorstellen dat een nieuw systeem aan de huidige pakketten wordt geconfigureerd waarbij de instellingen van oude pakketten mogelijk problemen op kan leveren. Het grote verschil met het huidige pakket ten opzichte van mijn oudere pakket is dat het aantal inodes de bovengrens behoorlijk overschrijd. Echter geeft mijn Xenforo forum met de extra geInstalleerde add-ons geen foutmeldingen op dat punt.
Dat is zeker een logische gedachte, maar het type hostingpakket dat je gebruikt staat hier volledig los van :)
Met vriendelijke groet,

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

gouwepeer
Contacteer:

Bericht door gouwepeer » 12 jul 2021, 18:20

Ik probeerde zojuist even op mijn forum te kijken, maar hij was super sloom. Ook mijn andere forum werkte alles behalve vlot. Andere sites laden wel gewoon snel. Het zijn op mijn sites wel elke keer momenten (soms werkt alles namelijk wel super snel), en de serverlogboeken van beide fora geven steeds MySQL fouten aan. Ik begin toch langzaam maar zeker te denken om eens bij een andere hoster te gaan kijken.

RobbyTown
Contacteer:

Bericht door RobbyTown » 13 jul 2021, 10:29

Ben geen Antagonist crew, wel klant en iemand met passie voor techniek :).

Ik mag niets aannemen maar ik neem aan dat het om je website gouwepeer gaat?

Vannacht heb ik met PRTG monitor gestart (niet echt eerlijk dan lopen er ook backups) op je website + 2 andere sites die ook op s228 draaien. Dus hierbij screenshots van afgelopen 2 uur.

Afgelopen 2 uur gouwepeer
Afbeelding

Afgelopen 2 uur kosmosklikker
Afbeelding

Afgelopen 2 uur linchos
Afbeelding

Je website laad vlotjes, kosmosklikker doet het veel slechter. Dit zit hem vooral in de code. Mijn simpele HTML site laad vlotter dan de wordpress blog met redis

Afbeelding

Afbeelding

Als je het goed vind laad ik de monitor naar even gaan. Mocht je website / MySQL crashen zou ik dat in de monitor van mij terug moeten zien.
vandeMeulenhof - Persoonlijke website!

@rjen

Bericht door @rjen » 13 jul 2021, 11:48

Wij zitten op dezelfde server en hebben deze fouten nog steeds in de logs, zijn wij de enige?
The total number of locks exceeds the lock table size

Van support krijg ik alleen de suggestie om meer te cachen, maar deze fouten zijn pas in de laatste weken begonnen…

gouwepeer
Contacteer:

Bericht door gouwepeer » 13 jul 2021, 15:26

RobbyTown schreef:
13 jul 2021, 10:29
Ik mag niets aannemen maar ik neem aan dat het om je website gouwepeer gaat?
Dat klopt. En de problemen met traag laden zijn ook op verschillende momenten. Mijn moderators hadden daar gisteren de gehele dag al last van. Gisteren avond kon mijn forum wel weer snel inladen. Wat nu precies de reden van die fluctuaties is is voor mij een raadsel. En bedankt voor het monitoren :D
@rjen schreef:
13 jul 2021, 11:48
Wij zitten op dezelfde server en hebben deze fouten nog steeds in de logs, zijn wij de enige?
The total number of locks exceeds the lock table size
Dan lijkt het mij toch wel een serverprobleem.

gouwepeer
Contacteer:

Bericht door gouwepeer » 13 jul 2021, 17:14

In mijn serverfoutenlogboek kom ik weer meerdere meldingen tegen van "MySQL query error: The total number of locks exceeds the lock table size":
- 12:26
- 12:47
- 12:48
- 12:50
- 13:02 (2 meldingen)
- 13:50
- 13:52 (2 meldingen)
- 13:55 (4 meldingen)
- 13:56 (2 meldingen)
En meldingen die ik nog niet eerder heb gezien (MySQL statement prepare error: Illegal mix of collations (utf8mb4_unicode_ci,IMPLICIT) and (utf8mb4_general_ci,IMPLICIT) for operation) om 14:44 en 17:27.

@rjen

Bericht door @rjen » 14 jul 2021, 08:27

Het gaat nog steeds door deze fouten, op dit moment is ons forum volledig onbereikbaar...
Connection Problems
Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.
Huppetee, de volgende storing op deze server...
https://status.antagonist.nl/event/761/

RobbyTown
Contacteer:

Bericht door RobbyTown » 14 jul 2021, 14:26

Helaas op mijn monitor geen downtime te zien helaas.

gouwepeer
Contacteer:

Bericht door gouwepeer » 14 jul 2021, 17:05

Een downtime niet, maar weer wel MySQL problemen. Hopelijk komt er ook nog een reactie van iemand van Antagonist zelf.

RobbyTown
Contacteer:

Bericht door RobbyTown » 14 jul 2021, 23:19

gouwepeer schreef:
14 jul 2021, 17:05
Een downtime niet, maar weer wel MySQL problemen. Hopelijk komt er ook nog een reactie van iemand van Antagonist zelf.
Had eigenlijk doordat MySQL kapot/zwaar gaat je website traag / offline zou gaan dat is helaas niet te zien.

Enig bewijs dat MySQL problemen had is de status geschiedenis van Antagonist. Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de oorzaak keer op keer is

gouwepeer
Contacteer:

Bericht door gouwepeer » 15 jul 2021, 12:06

RobbyTown schreef:
14 jul 2021, 23:19
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de oorzaak keer op keer is
Ik zag dat er in elk geval 1 moderator online is geweest vandaag, dus als klanten belangrijk genoeg zíjn verwacht ik vandaag nog wel een reactie.

Reno

Bericht door Reno » 15 jul 2021, 14:11

Poeh, s228 klinkt echt als een maandagmorgen-server.. Ik zit op een tweetal andere servers (eind 100 en begin 200), en deze hebben zeer weinig tot nooit verstoringen... Wel ben ook ik heel benieuwd waar dit door zou kunnen komen.

Voor nu s228 vermijden...

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Bericht door Hiranthi Herlaar » 15 jul 2021, 16:18

Bedankt voor jullie meldingen, we erkennen dit probleem.

Na de upgrade naar CloudLinux 8 zagen we een flinke toename in geheugengebruik. Vooraf viel dit niet te voorzien, waardoor er op s228 een hotspot is ontstaan. Ook MySQL heeft hier nadelige effecten door ervaren.

We zijn hard bezig om de oorzaak van dit geheugengebruik aan te pakken en tegelijk de belasting te verdelen over andere servers.

Excuses voor de overlast hierdoor en bedankt voor jullie begrip.
Met vriendelijke groet,

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

@rjen

Bericht door @rjen » 15 jul 2021, 19:06

Ben blij dat er erkend wordt dat er probleem is met de server. Op mijn berichten met de support kreeg ik alleen maar te horen dat er niets met de server aan de hand was, maar dat het aan mijn site zou liggen...

Plaats reactie