Foutmelding email, maar komt toch wél aan

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
RLBruggers
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2014, 07:38

Foutmelding email, maar komt toch wél aan

Bericht door RLBruggers » 31 mar 2021, 06:48

Sinds een paar dagen heb ik problemen met één email account. De afzender krijgt een foutmelding dat de mail niet bezorgd kan worden. Echter, de mailtjes komen wél in m'n mailbox terecht.

Dit is de foutmelding die de ontvanger krijgt vanaf bouncer@webhostingserver.nl:
This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

[naam]@s184.webhostingserver.nl
(ultimately generated from [naam]@example.com)
Unrouteable address

Reporting-MTA: dns; s184.webhostingserver.nl

Action: failed
Final-Recipient: rfc822;[naam]@example.com
Status: 5.0.0
Bij het andere account (info@example.com) treedt het probleem niet op. Ik zie in DirectAdmin geen enkel verschil tussen beide mailboxen. Er zijn geen limieten m.b.t. schrijfruimte ingesteld.

Voor zover ik weet is er in de configuratie recentelijk niets veranderd, maar het issue lijkt sinds een paar dagen te spelen. Het domein heeft trouwens één pointer, mocht dat relevant zijn.

Is dit een bekend issue? Ik zie geen meldingen op jullie statuspagina.

Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 1299
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: Foutmelding email, maar komt toch wél aan

Bericht door Joris de Leeuw » 31 mar 2021, 07:21

Beste RLBruggers,

Dit gedrag ontstaat als je een forwarder of filter hebt aangemaakt die verwijst naar een niet werkende mailadres.

Hierdoor zie je dat je mail alsnog correct in de inbox komt, maar het forwarden naar het niet werkende adres spaak lopen gezien het mailadres niet bestaat. De verzender krijgt dan een foutmelding omdat de forwarder niet werkt.

Graag wil ik je aanraden te kijken of je per abuis een forwarder hebt ingesteld naar een niet bestaande of niet werkende mailadres: https://www.antagonist.nl/help/nl/email/setup/forwarder

Ook kan een filter naar een niet werkende of niet bestaande mailadres voor dit gedrag zorgen:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/webma ... rs-beheren

Indien je er niet uitkomt kan je het beste een mail sturen naar onze support met een concreet voorbeeld en om welke mailadres het gaat.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

RLBruggers
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2014, 07:38

Re: Foutmelding email, maar komt toch wél aan

Bericht door RLBruggers » 31 mar 2021, 07:30

Hoi Joris,

Omygosh dat het zo simpel kan zijn :lol:

Het ging om een resellerklant trouwens, en ze moet die foutmeldingen eerder hebben gehad. Forwarder stond er waarschijnlijk al heel lang :)

Opgelost dus, dankjewel.

Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 1299
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: Foutmelding email, maar komt toch wél aan

Bericht door Joris de Leeuw » 31 mar 2021, 07:39

Fijn om te lezen dat je het met deze tip hebt gevonden en opgelost! :D
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 1299
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: Foutmelding email, maar komt toch wél aan

Bericht door Joris de Leeuw » 31 mar 2021, 07:39

Fijn om te lezen dat je het met deze tip hebt gevonden en opgelost! :D
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie