Installatron Back-ups mislukken dagelijks

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
ramonvermeulen

Installatron Back-ups mislukken dagelijks

Bericht door ramonvermeulen » 07 apr 2021, 16:09

Ik heb ingesteld dat Installatron dagelijks, wekelijks, en maandelijks een back-up maakt van mijn Wordpress website. Helaas krijg ik elke nacht de volgende E-mail dat het is mislukt:

Code: Selecteer alles

Technische fout:
Error: Upload failed. Kan geen verbinding maken met de web hosting server. Probeer het opnieuw in een paar minuten. Technical Error: Non-static method i_installer_customcode::init() should not be called statically
Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen fixen?

WP versie: 5.6.2
PHP versie: 7.4

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Installatron Back-ups mislukken dagelijks

Bericht door Joris de Leeuw » 09 apr 2021, 13:33

Beste Ramon,

De melding ontstaat omdat bij een aantal klanten Installatron Backups spaak lopen. We zijn er van op de hoogte dat dit gedrag bij een aantal klanten nog speelt.

Zie ook: https://status.antagonist.nl/event/242/

Dit is een zeer complex probleem welke wij graag goed met de makers van Installatron willen oplossen.

We hebben deze bevindingen in afgelopen weken gedeeld met Installatron en ze kunnen dit probleem bevestigen. We zijn nu bezig samen met Installatron een update te testen die dit probleem hopelijk voor goed de kop in gaat drukken. Zodra hier meer over concreet is zullen wij dat op onze status-pagina delen.

Wij zullen dit dan ook samen met de makers van Installatron verder oplossen.

Merk op dat wij naast Installatron om altijd nog meermaals dagelijks automatisch back-ups maken naar een geografisch gescheiden locatie van alle data op ons platform op basis van snapshots. Wij hebben dus ook nog back-ups van alle data van onze klanten voor het geval dat er echt iets mis gaat.

Deze backups kan je terug zetten met een druk op de knop via de 'Antagonist Backups' oplossing zoals beschreven op: https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... verypoints

Hierdoor hebben wij dus nog veel preciezere backups!
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Gerritb

Bericht door Gerritb » 09 apr 2021, 15:23

Ik heb dit probleem inderdaad ook. Maar mooi dat er een dubbele voorziening is! En fijn als het Installatron probleem uiteindelijk wordt opgelost :-).

ramonvermeulen

Bericht door ramonvermeulen » 12 apr 2021, 13:57

Bedankt voor de reactie! Het was me inderdaad nog niet opgemerkt dat antagonist ook zelf back-ups maakt, dat is goed om te horen! Zie wel dat ik hiermee maar tot max 1 week terug kan zetten.

Iniedergeval goed om te horen dat jullie hier zelf al van op de hoogte zijn, hopelijk wordt het probleem met Installatron snel opgelost!

RobbyTown
Contacteer:

Bericht door RobbyTown » 12 apr 2021, 23:20

Hoop echt dat binnenkort voorgoed is gefixt. Denk dat dit het echt het langst lopende ticket / probleem ooit is :mrgreen: .
vandeMeulenhof - Persoonlijke website!

RobbyTown
Contacteer:

Bericht door RobbyTown » 29 apr 2021, 13:27

Kleine kick maar lijkt nu opgelost? Dat gevoel heb ik namelijk. Ik heb al 3 dagen achterelkaar geen mail gehad dat het mislukt is en dat is lang geleden, ik kreeg dagelijks mail of ooit 1 dag niet.
vandeMeulenhof - Persoonlijke website!

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 30 apr 2021, 13:04

Hallo RobbyTown,

Dat is inderdaad goed opgevallen dat het er sinds ruim een week flink beter doorheen loopt.

De makers van Installatron hebben een update uitgerold wat het back-up proces qua verbinden met een back-up server flink beter maakt.

We zien daardoor dat in het algemeen de back-ups betrouwbaarder werken. Eigenlijk net weer als voorheen.

Wel zien we dat back-ups er soms nog flink langer over doen dan verwacht. Ook zien we nog enkele andere kleine issues en details. Die zijn we nog aan het uitsluiten en nalopen, gezien onze focus tot nu toe vooral was dat het kernprobleem was opgelost.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

alw-opti
Contacteer:

Bericht door alw-opti » 03 mei 2021, 13:09

Klinkt hoopgevend, dus toch maar eens weer geprobeerd (heb Instalatron als backup optie eigenlijk al opgegeven).

Handmatig een backup gestart, binnen no-time 99% ge-upload naar de backup locatie (volgens de status bar) maar dan toch weer:

Backing-Up: Error: Upload failed. Could not authenticate with the provided login and password. Please double check the provided credentials. Technical Error: Non-static method i_installer_customcode::init() should not be called statically

Nog geen enkele verbetering dus in mijn account i.i.g.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 03 mei 2021, 14:05

Hallo Alw-opti,

Dit kan er op wijzen dat er mogelijk nog iets anders aan de hand is. Zo zien we bij een zeer klein aantal klanten dat de Installatron backups locatie nooit heeft bestaan, waardoor back-ups nergens heen kunnen gaan.

Om het gericht uit te helpen zoeken kan je het beste contact opnemen met onze support.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

JeroenBV

Bericht door JeroenBV » 04 mei 2021, 11:30

Ik heb iets van 100+ users op mijn reseller en standaard ritueel na wakker worden was de Installatron backup mislukt mails verwijderen. Dat waren er meestal heel wat ;-)
Inderdaad sinds een paar dagen een stuk minder, maar nog niet allemaal. Kan ik daar (handmatig) eventueel nog iets aan doen?

Thanks!

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 04 mei 2021, 12:14

JeroenBV schreef:
04 mei 2021, 11:30
Kan ik daar (handmatig) eventueel nog iets aan doen?
Of je daar iets aan kan doen hangt af van waardoor het spaak loopt. Dat een Installatron Backup niet slaagt kan komen door een enorm aantal redenen, waaronder een niet werkende website of een niet goed ingestelde externe back-up locatie.

Goed om te kijken is dus of de website wel daadwerkelijk werkt en als er sprake is van een eigen externe back-up locatie of die correct is ingesteld.

Indien je er niet uitkomt kan je het beste contact opnemen met onze support dan kunnen wij gericht helpen uitzoeken wat er aan de hand is.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie