(Hyper) backup van Synology NAS naar Antagonist Cloud

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
ries

(Hyper) backup van Synology NAS naar Antagonist Cloud

Bericht door ries » 28 apr 2021, 18:18

Backup van NAS naar Antagonist Cloud mislukt steeds middels Hyperbackup en WebDav.
Ik krijg steeds de melding [Uitgesteld].

Eenzelfde backup opdracht van NAS naar Google Drive gaat wel goed.
Ik zou graag Google drive willen "inruilen" tegen Antagonist NAS...

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

RobbyTown
Contacteer:

Re: (Hyper) backup van Synology NAS naar Antagonist Cloud

Bericht door RobbyTown » 28 apr 2021, 23:59

Geen idee waarom je Hyper backup gebruikt. Ik heb het met Cloud Sync in elk geval werkend draaien.

Cloud Sync is een package

Cloud Sync > WebDav
Zie stap 2 voor jou eigen webdav url: https://www.antagonist.nl/help/nl/online-opslag/webdav
Die koppieren en plakken in synology bij serveradres, let op haal de / aan het einde weg anders zegt die dat het fout is.
Daarna gebruikersnaam en wachtwoord.

De volgende stap is mapjes kiezen en de juiste smaak van backuppen.
vandeMeulenhof - Persoonlijke website!

ries

Bericht door ries » 29 apr 2021, 20:26

Dank voor je reactie.
Ik gebruik Hyperbackup omdat je hiermee backups kunt maken van pakketten als bijvoorbeeld Notes en Calendar.

Mocht je weten hoe je dat middels Cloud Sync voor elkaar zou kunnen krijgen dan hoor ik dat graag!

Het backuppen en synchroniseren middels Cloud Sync van bestanden is me bekend.

RobbyTown
Contacteer:

Bericht door RobbyTown » 30 apr 2021, 06:05

Hyperbackup maakt gebruik van sparse bestanden en lijkt Antagonist niet (zoals ook bij STACK van Transip) te ondersteunen

Hier een stukje uitleg dat het met een kleine omweg kan
https://gijs.io/2018/02/04/synology-hyp ... sip-stack/
vandeMeulenhof - Persoonlijke website!

ries

Bericht door ries » 30 apr 2021, 12:32

Goeie tip, ga ik uitproberen.

Dank!

RLBruggers

Bericht door RLBruggers » 05 okt 2021, 12:37

Is het mogelijk dat iemand van Antagonist hier ook op reageert? Is er een reden waarom dit niet werkt c.q. niet ondersteund wordt?
Het is de reden dat ik voor de online opslag bij Antagonist heb gekozen. Ik regel alle backups van meerdere Synology NASsen via Hyper Backup, en nu moet ik dus (deels) switchen naar Cloud Sync. Dat is op zich geen enorm issue, maar ik had het liever anders gezien.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 06 okt 2021, 10:10

Beste RLBruggers,

Het is van onze zijde lastig om daarop te reageren gezien wij niet weten hoe je NAS in elkaar steekt als mede jij je netwerk hebt ingericht.

Wij kennen niet iedere NAS uit ons hoofd en weten dus ook niet hoe in iedere NAS een vinkje dient te staan.
Dus ik zou je ook aanraden vooral te kijken naar de tips van andere hier in de discussie.

Onze Online Opslag praat daarbij het open WebDAV protocol. Dit wordt door vele apparaten en systemen automatisch begrepen.
Zo lang je NAS dus WebDAV doet en iets in je netwerk niet de verbinding naar buiten blokkeert dient het dus gewoon te werken.

Overigens is wellicht interssant om te weten dat zowel STACK als onze Online Opslag zijn gebaseerd op achterliggende software NextCloud. Dus als iets bij een concurrent qua dataoverdracht werkt met NextCloud kan dat ook bij ons.

Al zijn er wel natuurlijk verschillen in achterliggende platform met name hoe we daadwerkelijk systeemprocessen, hardware en opslag hebben ingericht. Wij hebben vooral gefocust op veiligheid/betrouwbaarheid (gecontaineriseerde omgevingen met vergaande redundancy) voor opslag en dus minder op prijs en 'overbodige' toeters en bellen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

RLBruggers

Bericht door RLBruggers » 07 okt 2021, 09:05

Dag Joris,

Dank voor je reactie. Mijn NAS doet inderdaad WebDAV. Ik refereerde aan de opmerking van RobbyTown, dan jullie online opslag (net als STACK) blijkbaar geen sparse files ondersteunt. Ik weet er het fijne verder niet van, maar ik was benieuwd wat daar de reden van is.

Hyperbackup van Synology kan normaal gezien dus prima backuppen via WebDAV, maar vanwege dat sparse files verhaal lukt dat niet naar Antagonist Online Opslag.

Cloud Sync via WebDAV werkt wel vanaf mijn NAS naar Antanogist (er wordt dus niets geblokkeerd).

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 08 okt 2021, 12:12

Onze achterliggende storage kan in principe met iedere bestand en bestandstype overweg (enkel wat theoretische limieten met exbibytes grote files).
Dus mogelijk gebeurt er iets vreemds binnen de NextCloud laag waardoor het niet werkt.

Krijg je een uitgebreidere foutmelding bij plaatsen van die Sparse files? Of kan je ergens logging in je clientzijde uitlezen?

Dan kunnen we achterhalen of het een bekende bug is in NextCloud of eventueel aankaarten bij makers van NextCloud.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

RLBruggers

Bericht door RLBruggers » 11 okt 2021, 07:28

Hoi Joris.
Tnx. Ik ga kijken of ik het kan reproduceren (ik gebruik Hyper Backup nu dus niet meer i.c.m. jullie online opslag). En zal dan de logs doorspitten c.q. doorsturen.

Plaats reactie