Nieuw bestandsbeheer DirectAdmin

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
machiavelli

Nieuw bestandsbeheer DirectAdmin

Bericht door machiavelli » 16 jun 2021, 09:42

In de afgelopen dagen is er blijkbaar een nieuwe Bestandsbeheer omgeving gelanceerd. Wat een verschrikking! Het menu aan de linkerkant is overzichtelijker, maar voor de rest: is het nu echt niet meer mogelijk om een bestand te openen/bewerken met 1 simpele linkermuisklik? Ik kan het niet ontdekken in ieder geval. Dat ik nu telkens rechtermuisknop -> Bewerken moet doen is echt omslachtig naar mijn idee. Verder: moet ik nu bij elk bestand dat ik wil bewerken telkens opnieuw de pagina layout aanpassen naar BASE16-DARK? Kan ik dit niet ergens als standaard instellen bij Opties/Preferences? Niet alles wat goed is/was hoeft weer veranderd ("met de tijd mee te gaan") te worden :cry:

EDIT: een dubbelklik is nodig om een bestand te openen.

EDIT 2: Kun je een wijziging in een bestand ook nog opslaan zonder dat gelijk het bestand gesloten wordt zoals in het oude bestandsbeheer ook kon?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Nieuw bestandsbeheer DirectAdmin

Bericht door Joris de Leeuw » 16 jun 2021, 12:42

Beste machiavelli,

De makers van DirectAdmin zijn inderdaad bezig met het uitrollen van een nieuwe bestandsbeheer.
Het idee daarachter is dat de bestandsbeheer meer lijkt op het beheren van bestanden op je computer. Dit zou het toegankelijker dienen maken.

De meningen hiervan zijn echter binnen webhostingland en webbeheerders zeer verdeeld. Bij de makers van DirectAdmin lopen dan ook meerdere discussies om daar verbeteringen in aan te brengen. Diverse verbeterpunten worden dan ook door de makers van DirectAdmin opgepakt die het gebruik nog makkelijker dienen maken als mede enkele bugs weg te werken.

Overigens bieden we ook overige wegen om bestanden sneller en makkelijk te bewerken. Zo ondersteunen we o.a. FTP en SSH. Zelf gebruik ik al vele jaren naar tevredenheid FileZilla waarmee je met wat klikken en slepen snel bestanden kan overzetten van je computer naar je website en vice versa.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

machiavelli

Re: Nieuw bestandsbeheer DirectAdmin

Bericht door machiavelli » 16 jun 2021, 16:33

Hoi Joris, bedankt voor je reactie. Dan hoop ik dat er in de toekomst snel veranderingen doorgevoerd worden die het weer een stuk gebruiksvriendelijker maken (ik vond de vorige versie echt prima). Er vanuit gaande dat jullie hier verder niks aan kunnen doen zal ik jullie hier niet mee lastigvallen en proberen te wennen aan de nieuwe versie.

Ik gebruik bij tijd en wijle ook FileZilla, maar voor snelle (kleine) veranderingen en een snelle test voor de browserversie van mijn bestanden vind ik dit te omslachtig en gaat dit beter/sneller via Bestandsbeheer.

Plaats reactie