IP adressen

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
steunpunt almere

IP adressen

Bericht door steunpunt almere » 04 okt 2021, 11:42

In mijn reseller account zie ik bij een aantal gebruikers het volgende:

IP instellen op (en dan staat er 141.xxxxxxxxx.xxx gedeeld server)
Huidige IP adressen (en dan staat er 2a03.xxxxxxxxxxx extra en 141.xxxxxxxx.xxx hoofd).

Maar bij eentje heb ik alleen de 141.xxxxxxx.xxx en staat er bij Huidige IP adressen 141.xxxxxxx.xxx hoofd.
Dus die 2a03 etc. staat er helemaal niet bij en ik kan het er ook niet bij zetten.

Hoe kan dit?

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Re: IP adressen

Bericht door Hiranthi Herlaar » 04 okt 2021, 16:26

Om een extra IP-adres bij een domein in te kunnen stellen, is het van belang dat dit IP-adres ook als extra IP-adres aan de user is toegevoegd.

Het aan de user toevoegen van een extra IP-adres doe je binnen DirectAdmin (op Reseller-niveau) via `Accountbeheer` -> `Gebruikersoverzicht` -> de betreffende user -> tabblad `Bewerken`. Bij het kopje `Aanvullend IP-adres toevoegen` vind je dan een selectieveld waarin het IPv6-adres (die begint met 2a03) vermeld staat en met de groene knop `Opslaan` aan de rechterkant kun je dat IP-adres aan die specifieke user toevoegen.

Daarna log je in als die user en voeg je via `Domeinbeheer` -> het domein -> `Extra IP toevoegen` dat IPv6-adres aan het domein toe.

Voor de stappen op Gebruiker-niveau (inclusief screenshots) kun je deze handleiding raadplegen:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... anced/ipv6
Met vriendelijke groet,

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

steunpunt almere

Re: IP adressen

Bericht door steunpunt almere » 12 okt 2021, 11:19

Voor de stappen op gebruikersniveau:
3. Klik op je domeinnaam en ga naar 'Toegewezen IPs'.

4. Klik op de knop 'IP-adres toevoegen' en selecteer het IPv6-adres.

5. Zet het vinkje bij 'Voeg DNS-records toe voor dit IP-adres' aan het klik op 'IP-adres toevoegen' om het IPv6-adres aan je domein toe te voegen.

Leuk, maar ik zie nergens knop IP-adres toevoegen.
Op reseller niveau is het mij wel gelukt.

Bedankt voor de oplossing!

ps. hoe zet ik de topic als opgelost?

Plaats reactie