De beste manier om WP-installatie tussen lokale en productieservers te synchroniseren?

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
kislein

De beste manier om WP-installatie tussen lokale en productieservers te synchroniseren?

Bericht door kislein » 12 okt 2021, 15:58

Op dit moment ben ik WordPress-websites aan het maken door eerst WP op mijn lokale server te installeren, alle benodigde plug-ins te installeren en vervolgens mijn thema aan te passen. Als ik klaar ben, moet ik WP opnieuw installeren op mijn productieserver, handmatig alle stappen herhalen die ik op mijn lokale server heb gedaan en het aangepaste thema importeren + de berichten/media importeren met de importfunctie.

Ik heb het gevoel dat ik dubbel werk doe, dus voor mijn volgende project heb ik besloten om een ​​deel ervan te automatiseren, maar ik weet niet zeker of dit een veilige manier is om het te doen:

Maak de wp-website op de lokale server (plug-ins, thema's, berichten, media...)

Gebruik rsync om de bestanden te synchroniseren tussen de lokale en productieserver, met uitzondering van wp-config.php en wp-content/uploads/

Gebruik de WP-importfunctie om de berichten/media naar de productieserver te importeren

Is dit de juiste manier om het te doen? Zijn er problemen die ik kan verwachten? Is er een betere manier om het te doen?

Plaats reactie