Email kan niet verzonden worden

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
steunpunt almere

Email kan niet verzonden worden

Bericht door steunpunt almere » 27 nov 2021, 11:24

Mijn emailadres van een bepaald domeinnaam werkt alleen inkomend.
Uitgaande kan ik niets verzenden, status verbinden met mail.antagonist.nl blijft maar draaien en draaien en daarna krijg ik melding: verzenden van bericht is mislukt, wachttijd is verlopen etc.

Ik heb alles goed ingesteld, de poort en smtp gegevens, allemaal zoals het hoort.
Wat is er aan de hand en wie kan het verhelpen of zegt wat ik moet doen om het te laten werken?
Alvast dank!

ps. verzenden via webmail lukt wel!
Ik gebruik Thunderbird als e-mailprogramma, al mijn andere domeinnamen emailadressen werken wel goed met verzenden.

steunpunt almere

Re: Email kan niet verzonden worden

Bericht door steunpunt almere » 27 nov 2021, 16:28

Aanvulling:
omdat het met mail.antagonist.nl op geen enkele manier lukt, heb ik nu de standaard smtp an kpn ingevuld. En dat werkt als een tierelier. Ooit gelezen dat je dit niet moet doen, maar ja.....ik moet toch mailen.

Dus wie van Antagonist weet het antwoord dat het via jullie server niet lukt, (ontvangen wel) mag het zeggen!

steunpunt almere

Bericht door steunpunt almere » 29 nov 2021, 13:27

Is er echt niemand van Antagonist die mij hiermee kan helpen?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 29 nov 2021, 15:09

Beste Stuenpunt Almere,

Vervelend om te lezen dat je niet goed kan mailen.

Wellicht handig om te weten;
Dit forum betreft een openbaar forum waar klanten elkaar op weg kunnen helpen. Het kan zijn dat er niet altijd even snel iemand reageert, mede ook omdat dit afhankelijk is van de kennis en kunde van andere klanten. Met dit soort complexe mailproblemen is mijn verwachting dan ook dat niet iedereen direct een mogelijke oorzaak weet aan te wijzen. Mede ook omdat dit aan vele oorzaken kan liggen en mede niemand weet welke instellingen jij nu exact gebruikt.

Indien je gericht hulp wenst te hebben van onze support kan je dat het beste (via een wel werkende mailadres) contact opnemen met onze support@antagonist.nl.

Geef daarbij aan wat je al hebt gedaan, deel screenshots van foutmeldingen en instellingen. Dan kunnen we snel helpen aanwijzen waaraan de oorzaak zit.

Terug naar je probleem;
De berichten lezen gebruik je nu mogelijk instellingen van KPN en Antagonist door elkaar heen. Dat is ten zeerste af te raden gezien ontvangende partijen je mail dan niet zullen vertrouwen. Mail van domeinnamen bij Antagonist dienen immers via de mailsystemen van Antagonist te worden verstuurt.

Ook kan een firewall of beveiliging nog roet in het eten gooien. Dus dat kan mogelijk ook niet meewerken.

Overigens kan je voor nu ook mailen via onze webmail. Al begrijp ik dat het geen gewenste oplossing is kan je zo iedergeval je mail lezen en verzenden. Je kan onze webmail bereiken via https://mail.antagonist.nl/ door in te loggen met je e-mailadres als gebruikersnaam en je bijbehorende wachtwoord.

Dus heel veel preciezer kan ik nu op een algemeen forum ook niet zijn. Voor een gerichter antwoord kan je het beste contact opnemen met onze support.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

steunpunt almere

Bericht door steunpunt almere » 29 nov 2021, 15:28

Ja, ik snap het, sorry voor mijn ongeduld.

Ik heb screenshots maar die kan je hier niet neerzetten. Ik ga wel even mailen naar jullie.
Bedankt zover.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 29 nov 2021, 15:57

Goed om te horen. We hebben je uitstaande vraag inmiddels opgepakt in ticket JFG-525-40798.
Mochten er nog gerichte vragen daarover zijn kan je het beste op het lopende ticket reageren.

Al als je de oorzaak hebt gevonden is het natuurlijk ook interessant om hier te delen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

steunpunt almere

Bericht door steunpunt almere » 29 nov 2021, 16:35

Na het bekijken van de instellingen van de smpt met een blinde vlek, werkt nu alles perfect na de verbetering van de instelling. Mijn suffigheid zorgde ervoor dat ik dus niet goed had gekeken.

Support, heel erg bedankt voor de oplossing.
Ben blij met jullie.

Plaats reactie