Filteren op onbestaande contactpersonen

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
NarN

Filteren op onbestaande contactpersonen

Bericht door NarN » 16 jan 2022, 19:09

Hallo

Mijn ouders hun mail wordt overspoeld met spam die SpamAssassin niet filtert. Score in de headers < 5.0, vaak zelfs helemaal geen score.

Nu zou ik een filter willen instellen die alle mails die niet van een bestaande contactpersoon komen in een aparte map zet.

Hoe doe ik dat, heb even gespeeld met de filter mogelijkheden maar ik vind het niet.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Filteren op onbestaande contactpersonen

Bericht door Joris de Leeuw » 17 jan 2022, 16:13

Beste Narn,

Vervelend om te lezen dat je last hebt van veel ongewenste mail.

Het beste kan je dan kijken of ons laten kijken waarom het spamfilter het niet herkent. In principe moet met een filterwaarde van 4.0 a 5.0 zo goed als 99% van de spam worden geblokkeerd.

De meest voorkomende oorzaak die wij zien dat spam toch binnen komt is dat een formulier op je eigen website de verzender is. Gezien je dan zelf (onbewust) de verzender bent gaat het spamfilter daar niet zo kritisch mee om.

Mocht je daar last van hebben kan je het beste een captcha instellen in de website:
- https://www.antagonist.nl/blog/recaptcha/

Een filter op contactpersonen zou je vanuit een geavanceerde mailprogramma wel mogelijk kunnen doen. Al los je dan niet echt het probleem op en zul je dan nog steeds moeten kijken of er legitieme mail in die map zit.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

NarN

Bericht door NarN » 18 jan 2022, 07:52

Hoi Joris

Dank voor je feedback. Website heb ik niet in gebruik. Mijn domein is 3xs.be en de mailbox met veel spam is REDACTED.

In de map TeOnderzoeken onder Inbox staan spam mails die nu via enkele eenvoudige regels daar geplaatst worden.

Past dit beter via een ticket/mail dan hier op het forum dan hoor ik het wel.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 18 jan 2022, 08:08

Als je gevoelige gegevens met ons wilt delen kan je dat beter via support@antagonist.nl doen.

Dit forum is openbaar en kan iedereen alles meelezen. Natuurlijk handig als andere klanten/lezers ook een tip hebben, maar minder geschikt voor het echt delen van persoonsgegevens zoals mailadressen en inhoud van mail.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie