Beste manier om kopie van mijn WordPress site lokaal te draaien

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
DeKraai

Beste manier om kopie van mijn WordPress site lokaal te draaien

Bericht door DeKraai » 02 mei 2022, 19:37

Hallo allemaal,

Ik wil mijn WordPress skills weer wat verbeteren na er jaren weinig mee te hebben gedaan.
Daarvoor zou ik graag een kopie van mijn huidige WordPress site willen maken/downloaden en deze lokaal op mijn laptop willen draaien zodat ik er naar hartenlust mee kan prutsen zonder dat ik mijn live website om zeep help.

Jaaaaaren geleden heb ik wel eens MAMP gebruikt op een Mac voor een lokale WordPress omgeving, maar ik zou het nu graag op een Windows machine willen inrichten.

Nu zag ik dat ik vrij gemakkelijk een backup kan maken op Mijn Antagonist van mijn website en deze kan downloaden, maar ik heb geen idee hoe ik deze vervolgens lokaal kan opzetten als een ontwikkelomgeving.
Ik weet niet of zo'n backup geschikt is voor lokaal ontwikkelen, dus misschien denk ik nu in de verkeerde richting.

Kan iemand mij een slinger in de goeie richting geven? :D

Groeten,
Theo

peterhva

Re: Beste manier om kopie van mijn WordPress site lokaal te draaien

Bericht door peterhva » 05 mei 2022, 22:19

Hoi Theo,

Ik heb geen ervaring om de backup van Mijn Antagonist ergens anders te plaatsen.
Wel heb ik eerder succesvol de wordpress files gedownload (s-ftp) en deze samen met een export van de database (middels phpmyadmin) succesvol gerestored.

Hier lees er ook een en ander over:
https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... ebsitemail

Succes,
Peter

annettahare

Re: Beste manier om kopie van mijn WordPress site lokaal te draaien

Bericht door annettahare » 13 mei 2022, 04:49

Veel dank voor de info.
play previous days wordle games

Plaats reactie