Heb je het hele topic gelezen? De manieren die beschreven worden zijn echt heel goed zelf te doen.snarf007 schreef:Is er al meer nieuws? Ik denk dat het belangrijk is om een gratis ssl optie te hebben voor elk domein.
Ben het ermee eens dat het makkelijk is om gratis en anoniem een SSL-certificaat te kunnen aanschaffen. De kritische sidenote daarbij is dat een SSL-certificaat straks niets meer zegt over de betrouwbaarheid van een website. Iedereen kan daar nl. anoniem een certificaat aanschaffen, dus ook personen met minder goede bedoelingen. De kans dat straks enkel organization validation en extended validation (wat Let's Encrypt niet biedt en niet van plan is te bieden) als veilig wordt beschouwd is daarmee denk ik een stuk groter geworden.snarf007 schreef:En aan de sponsoren te zien zal het ook zeker "de basis" van het internet worden.
Ik heb zelf ook een domein met een SSL-certificaat van Let's Encrypt, maar om het als "basis" van het internet te beschouwen, vind ik wel een erg optimistische/rooskleurige voorstelling van de werkelijkheid.