Blokken spammer

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
bertmeijerink

Blokken spammer

Bericht door bertmeijerink » 12 nov 2016, 11:22

Hallo,

Ik heb last van een spammer in de mail (ip 134.249.141.24) en deze probeer ik te blokkeren. (Gaat al weken aan met medicijnen etc.)

Nu had ik eerst het volledige ip adres er in gezet maar dat werkte niet. Vervolgens het domein 134.249.141 maar nog steeds krijg ik gewoon spam binnen.

Achter Block the following domain staat ook gewoon 134.249.141 en bij actions for filter matches is gewoon Drop Email aangevinkt.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Blokken spammer

Bericht door Joris de Leeuw » 14 nov 2016, 13:41

Beste Bert,

Vervelend om te lezen dat je last hebt van ongewenste mail vanaf een bepaalde afzender. Graag denk ik met je mee hoe je dit kunt indammen.

Graag wil ik je adviseren eerst het spamfilter na te lopen. Meestal hebben klanten veel last van spam aangezien ze de threshold te hoog hebben staan. Graag wil ik je adviseren te controleren of de threshold op 5.0 staat.

Mocht de afzender altijd hetzelfde e-mailadres gebruiken is de makkelijkste oplossing deze te blacklisten via de blacklist optie van SpamAssassin.

Vanuit DirectAdmin is het als gebruiker ook mogelijk deels de achterliggende SpamAssassin configuratie in te stellen aan de hand van de documentatie van SpamAssasin. Merk op dat dit relatief technisch is en dat je hiermee dient uit te kijken dat je niet al je mail per ongeluk als spam markeert.

De achterliggende configuratie kan je bewerken op de volgende manier:
1. Login in DirectAdmin
2. Ga naar 'Spamassassin Setup'
3. Klik onderaan op 'Manually edit the config file yourself'
4. Je kan nu de configuratie handmatig bewerken
5. Druk nadat je klaar bent met bewerken onderaan op 'Save'.

Je kan aan de hand van de documentatie bijvoorbeeld de volgende code gebruiken om mail van de 134.249.141.0 t/m 134.249.141.255 reeks te blokkeren.

Code: Selecteer alles

header RCVD_FROM_134_249_141 Received =~ /\[134\.249\.141\.\d{1,3}/ 
score RCVD_FROM_134_249_141 5.0 
describe RCVD_FROM_134_249_141 Received from 134.249.141.0/24 
De bovenstaande code heb ik niet zelf getest dus ik wil je graag adviseren hierbij op te letten als je handmatig de configuratie bewerkt.

Mocht je nog verdere vragen hebben over het filteren van ongewenste mail. Neem dan gerust contact op met support@antagonist.nl. We helpen je graag!
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

bertmeijerink

Re: Blokken spammer

Bericht door bertmeijerink » 14 nov 2016, 18:43

Hallo Joris,

Dank voor je reactie.

De threshold staat/stond op 5.0.

Helaas gebruikt de spammer steeds een verschillend email adress maar wel vanaf dezelfde IP.

IK zal binnenkort eens kijken of ik de achterliggende SpamAssassin kan aanpassen.

Mvg,

Bert

Plaats reactie