Antagonist, spam over resources

Vragen waar je graag antwoord op wilt voordat je op aanschaf overgaat.
Plaats reactie
delpit

Antagonist, spam over resources

Bericht door delpit » 08 jan 2017, 11:25

Ooit was ik redelijk tevreden over Antagonist. Dusdanig tevreden dat ik ook de website van mijn vereniging heb overgezet op deze provider. Met een driejarig contract, want dat was best wat goedkoper.

Vervolgens begon het geklooi met abonnementsvormen. Gelukkig nog niet zoveel last van.

Waar ik wel last van heb zijn de regelmatige emails over het feit dat mijn websites blijkbaar veel resources consumeren en dat ik zou moeten upgraden. Wat een onzin! De websites die ik draai zijn bijzonder marginaal van opzet, beetje Wordpress, hooguit paar gebruikers per dag. Meer niet. Zelfs bij de goedkoopste budgethoster geen enkel probleem.

Kunnen jullie stoppen met mij te spammen over het feit dat mijn abonnement niet zwaar genoeg is en gewoon je werk doen? Zodra mijn abonnementen verlopen zal ik op zoek gaan naar een nieuwe dienstverlener. Best wel jammer, ooit waren jullie best een goed bedrijf

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Antagonist, spam over resources

Bericht door Joris de Leeuw » 08 jan 2017, 13:45

Beste Delpit,

Bedankt voor je feedback!

Allereerst is het goed om te benoemen dat deze monitoring aan jouw zijde staat. Het is er voor bedoeld om je inzicht te geven in de performance en gezondheid van je website, zodat dit zo optimaal mogelijk voor je draait. Het is dus gericht op preventie van eventuele downtime die gerelateerd is aan een hogere belasting.

Het doel van deze e-mails is daarbij informatief. Wij willen je graag attenderen op verhoogd CPU- en/of RAM-verbruik, zodat onze klanten weten dat er winst te behalen is door websiteprocessen te optimaliseren. Doorgaans valt dat uitstekend te realiseren binnen het huidige pakket en is een upgrade niet aan de orde.

Het is niet de bedoeling dat klanten onnodig deze meldingen ontvangen of hierdoor onterecht de indruk krijgen te moeten upgraden. Wanneer jij dat wel zo interpreteert, dan is die feedback voor ons waardevol en geeft het aan dat er winst te halen valt in de communicatie bij die meldingen.

Voor meeste klanten is een snelle website cruciaal. Wij ondersteunen onze klanten daarbij graag. Mocht je deze meldingen niet kunnen verklaren, stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl. We helpen je dan graag achterhalen wat er aan de hand is.

P.S.

Enkele punten die vaak zorgen voor zorgen dat een website onnodig traag werkt en meer resources gebruikt dan gemiddeld:
- Oude PHP-versies. PHP 7.0 werkt tot vier keer sneller en zorgt ervoor dat je website flink minder rekenkracht en werkgeheugen gebruikt;
- Een averechts werkende caching;
- Inefficiënte plugins. Al zijn er veel mooie plugins voor onder andere Joomla en WordPress zitten er helaas ook 'rotte appels' tussen die je website onnodig traag laten werken.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie