SSL/TLS certificaten van 'Let's Encrypt'

Vragen waar je graag antwoord op wilt voordat je op aanschaf overgaat.
ednl

Re: SSL/TLS certificaten van 'Let's Encrypt'

Bericht door ednl » 31 jan 2017, 10:35

ednl schreef:de tweede die ik probeerde daar kwam het certificaat terug op naam van "webhostingserver.nl" dus dat was niet zo nuttig.
Opgelost! Staat nu op de goede naam. Weet niet of ik te snel was (maar het bestandje was verdwenen en ik had een tijdje getest), of dat Antagonist het handmatig verholpen heeft.

Felix

Bericht door Felix » 31 jan 2017, 12:40

Hi allemaal,

Voor het eerst op het forum.

Ik heb mij aangemeld als proefkonijn van Lets's Encrypt, ondanks ik geen programmeur ben. Ik heb wel verschillende website gemaakt maar altijd via wordpress of een opgevoerde variant daarvan.

Ik loop tegen het volgende probleem aan.

"SSL vertifacation issue (possible mis-matchad URL or bad intermediate cert.). Details ERROR: No certifacte subject alternative name matches"

Misschien dat iemand een antwoordt weet. Ik heb vorige week vrijdag een reactie naar Antagonist gestuurd maar nog geen reactie helaas.

Met vriendelijke groet,
Felix

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 31 jan 2017, 14:34

Hallo Felix,

Vervelend om te lezen dat je nog geen reactie hebt ontvangen. Heb je voor mij een Ticket ID? Dan kijk ik graag wat er met je e-mail naar Antagonist is gebeurd.

Indien je onze reacties niet ontvangt kan je dan via een andere e-mailadres contact opnemen met support@antagonist.nl? Dan helpen we je graag uitzoeken wat er aan de hand is.

Mocht je 'Let's Encrypt tester' zijn via Antagonist en na het volgen van onze stappen het certificaat niet werken kan je namelijk gerust contact opnemen met support@antagonist.nl. We zijn namelijk op zoek naar alle input en feedback om onze implementatie de beste te maken die er is. :)
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Felix

Bericht door Felix » 31 jan 2017, 14:38

Hoi Joris,

Ik heb inderdaad alle stappen doorgenomen die Erik mij heeft doorgestuurd.

Ticketnummer: #WXJ-204-33741

Alvast bedankt voor de snelle reactie.

Hartelijke groet,
Felix

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 31 jan 2017, 14:46

Beste Felix,

Je mail van vrijdag is goed binnengekomen en in de middag door mijn collega Marieke van een reactie voorzien. Is het mogelijk dat onze mail tussen je ongewenste mail is gekomen?

Je mail van vandaag is nu ook opgepakt en voorzien van een reactie.

Mochten onze reacties niet aankomen kan je dan vanaf een andere e-mailadres mailen naar support@antagonist.nl. Dan helpen we je graag uitzoeken wat er met je mail aan de hand is.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Felix

Bericht door Felix » 31 jan 2017, 15:14

Beste Joris,

Het ene antwoordt van Marieke dekte mijn vragen niet. Ik wist ook niet dat er meerdere mensen met mijn vragen bezig waren... :) Ik ging er vanuit dat er nog een vervolg kwam.

Het antwoord van vandaag nog niet binnen zal straks nog eens kijken in de mail.

Maar kan er ook antwoord hier op het forum gegeven worden dan hebben andere forum gebruikers er ook wat aan. Ik heb tenslotte hier ook de vraag gesteld.

Hartelijke groet,
Felix

Felix

Bericht door Felix » 31 jan 2017, 15:32

De reactie van vandaag is ook binnen.
Alles is netjes geregeld. Dankjewel. Alles doet het.

https://shop.royalmassage.nl/
https://royalmassage.nl/

Hartelijke Groet,
Felix
Laatst gewijzigd door Felix op 02 feb 2017, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

M@rtijn

Bericht door M@rtijn » 02 feb 2017, 19:26

@Felix

Aha,

Dus het is mogelijk om zowel voor een hoofddomein als een subdomein een certificaat in te stellen.

Kan je wellicht delen hoe je dat hebt gedaan?

Felix

Bericht door Felix » 02 feb 2017, 20:01

@m@rtijn,

Als je je een email stuurt naar support@antagonist met het verzoek om mee te doen aan het Let's Encrypt programma dan krijg je vanzelf instructies.
4. Klik vervolgens op de map van de domeinnaam waar je graag een SSL-certificaat voor wilt activeren.
5. In deze map maak je een leeg bestand aan met de naam 'enable-antagonist-letsencrypt' (zonder aanhalingstekens). Dit doe je door deze waarde in het veld achter de optie ‘Create New File’ in te voeren, op ‘Create’ te klikken en daarna op ‘Save As’ te klikken.
Als je dit dus in de submap doet waar je subdomein staat word er ook Let's Encrypt op je subdomein geinstalleerd.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk voor je is.

Hartelijke groet,
Felix

Gerritb

Bericht door Gerritb » 15 feb 2017, 16:57

Wat is nu de status van Let's Encrypt? Is er een datum dat dit in productie beschikbaar komt?

Bole

Bericht door Bole » 17 feb 2017, 02:05

Zou de huidige antagonist testopstelling ook de vernieuwing al moeten doen?

Heb op 14 december een certificaat gekregen wat op 14 maart verloopt, dus dat zou rond 14 februari automatisch vernieuwd moeten worden door de acme cliënt, als ik de lets encrypt documentatie goed begrijp.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 17 feb 2017, 08:53

Hallo iedereen,

Op dit moment zit Let's Encrypt nog in testfase bij Antagonist. De feedback die we tot nu toe hebben ontvangen, stellen we zeer op prijs. Mede dankzij deze feedback kunnen we onze Let's Encrypt-implementatie verder perfectioneren. Een definitieve datum voor een productie release kan ik nog niet geven, maar geloof me, we doen hard ons best.

Diverse punten die klanten hebben aangedragen als suggestie worden op dit moment geïmplementeerd en uitgebreid getest. Mocht je ook interesse hebben in het testen van onze Let's Encrypt-implementatie, stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl. Meer testers zijn altijd welkom.

@Bole Het automatisch verlengen is ook geïmplementeerd in onze Let's Encrypt-implementatie, ook in de beta test. Certificaten worden dus automatisch verlengd, mochten deze dreigen te verlopen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bole

Bericht door Bole » 18 feb 2017, 00:24

Joris de Leeuw schreef: @Bole Het automatisch verlengen is ook geïmplementeerd in onze Let's Encrypt-implementatie, ook in de beta test. Certificaten worden dus automatisch verlengd, mochten deze dreigen te verlopen.
Super. Welke termijn hanteren jullie? Let's Encrypt adviseert zelf na 60 dagen te vernieuwen (=30 dagen voor verloopdatum), maar die termijn is mijn certificaat al voorbij. Hij is óók nog wel even geldig hoor, maar ben benieuwd welke termijn jullie aanhouden.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 20 feb 2017, 14:09

Hallo Bole,

Graag beantwoord ik nog specifiek je vraag over het vernieuwen.
let's Encrypt adviseert zelf na 60 dagen te vernieuwen (=30 dagen voor verloopdatum), maar die termijn is mijn certificaat al voorbij.
Binnen onze implementatie hanteren we ook het automatisch verlengen na 60 dagen. Je Let's Encrypt certificaat stamt echter nog uit een vorige test. Wij zullen binnenkort al deze certificaten overzetten naar de huidige test. Je hoeft dus zelf niets te doen en wij houden in de gaten of Let's Encrypt certificaten binnen onze test verlopen.

Mocht je hierover vragen of feedback hebben, stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 20 feb 2017, 14:24

Ik heb er ook 1 die nog niet is vervangen, het certificaat is van 9 dec 2016 en verloopt 9 maart 2017.
Ik heb er een mail over gestuurd naar het support adres, ik zal de reactie hier plaatsen.

De reactie die ik kreeg:

> Kunt u uitsluitsel geven?

Jazeker. Ons systeem zal het certificaat tijdig automatisch voor je vernieuwen.
Laatst gewijzigd door ASS-Ware op 20 feb 2017, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Bye,
Arjan.

Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular ?

Plaats reactie