Responsive forum?

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Bole

Responsive forum?

Bericht door Bole » 28 jan 2017, 16:39

Lieve Antagonist,

Veel forum topics bekijk en beantwoord ik vanaf mijn telefoon. Alleen is de huidige PHPBB skin van dit forum niet zo lief voor mobiel gebruik ;)

Zou er misschien een mogelijkheid zijn voor een responsive jasje voor dit forum?

gouwepeer
Contacteer:

Re: Responsive forum?

Bericht door gouwepeer » 29 jan 2017, 13:37

Dit zal eenvoudig uit te voeren zijn door phpbb3.0 naar versie 3.1 of 3.2 te upgraden :wink:

Wesley
Contacteer:

Bericht door Wesley » 03 feb 2017, 17:21

gouwepeer schreef:Dit zal eenvoudig uit te voeren zijn door phpbb3.0 naar versie 3.1 of 3.2 te upgraden :wink:
Alleen als het thema (wat deels custom werk is) dat ondersteund. Weet nog niet of dat het geval is.
Met vriendelijke groet,
Wesley

Web developer | www.wesleyvestjens.nl | info [at] wesleyvestjens.nl

gouwepeer
Contacteer:

Bericht door gouwepeer » 06 feb 2017, 18:58

Dit forum maakt gebruik van het standaard prosilver thema, welke ook in 3.1 en 3.2 aanwezig zijn (in responsive versie).

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 07 feb 2017, 14:24

Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie interesse in het ‘responsive’ maken van ons forum. Het klopt inderdaad dat die functionaliteit op dit moment door ons forum nog niet wordt ondersteund. Wij zien natuurlijk ook graag dat dit wél het geval is.

Op dit moment zijn we nog aan het onderzoeken of we een upgrade gaan uitvoeren of dat we mogelijk een andere forumsysteem willen gaan gebruiken. Het forum heeft als belangrijkste doel dat klanten elkaar kunnen helpen, adviseren en kennis met elkaar kunnen uitwisselen. Een forum dat op alle apparaten gemakkelijk toegankelijk is, is zeker van toegevoegde waarde voor dat doel.

We zijn daarom op dit moment alle opties in kaart aan het brengen. Zodra het meer concreet is of we het huidige forum gaan upgraden of dat we er een ander systeem voor gaan kiezen, dan zal ik het natuurlijk hier met jullie delen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Wesley
Contacteer:

Bericht door Wesley » 08 feb 2017, 17:52

gouwepeer schreef:Dit forum maakt gebruik van het standaard prosilver thema, welke ook in 3.1 en 3.2 aanwezig zijn (in responsive versie).
Klopt, echter wel heftig aangepast in o.a. kleuren, dus waarschijnlijk niet zo 1-2-3 aan te passen.
Met vriendelijke groet,
Wesley

Web developer | www.wesleyvestjens.nl | info [at] wesleyvestjens.nl

Bole

Bericht door Bole » 20 apr 2017, 05:25

Mag ik deze nog eens 'n kickje geven? :)

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 20 apr 2017, 15:04

Hallo Bole,

Op dit moment hebben we nog geen update betreffende het forum. Mochten we vanuit Antagonist meer concreet hebben zal ik het hier zeker delen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

gouwepeer
Contacteer:

Bericht door gouwepeer » 23 apr 2017, 19:09

Joris de Leeuw schreef:Het forum heeft als belangrijkste doel dat klanten elkaar kunnen helpen, adviseren en kennis met elkaar kunnen uitwisselen.
In dat geval zou ik persoonlijk de keuze maken om bij phpBB te blijven, maar dan de nieuwe versie. Door in de style template wijzigingen in overall_header.html en overall_footer.html door te voegen zal het forum weer vlekkeloos in de site gebouwd kunnen worden.
In mijn site heb ik trouwens het omgekeerde gedaan: de site in het forum gebouwd.

Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 10 aug 2017, 12:23

Het originele Linux Mint forum is bij de tijd en werkt ook met groen: https://forums.linuxmint.com/

gouwepeer
Contacteer:

Bericht door gouwepeer » 27 okt 2017, 21:22

Hier is het forum ook eindelijk responsive :mrgreen:
Alleen jammer dat de combinatie van het forum in de site (via <div class="simplecontainer">) niet het juiste responsive resultaat geeft.
Aan de bron te zien heeft "simplecontainer" een vaste breedte van 888 pixels.
Misschien raadzaam om

Code: Selecteer alles

width: 888px;
te wijzigen in

max-width: 888px;
?

Of de gehele simlecontainer achterwege te laten door

<div class="simplecontainer">
te veranderen in

</div>

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 30 okt 2017, 13:14

Goed dat je is opgevallen dat er wijzigingen zijn gemaakt aan het forum. We hebben het van een update voorzien naar de allernieuwste phpBB.

Op dit moment hebben we daarbij nog niet naar de responsiveheid gekeken. Ik zal je suggesties doorzetten om te kijken of deze kunnen worden gebruikt en samen gaan met ons eigen Antagonist thema.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie