Emaildomein

Vragen waar je graag antwoord op wilt voordat je op aanschaf overgaat.
Plaats reactie
BarryStrom

Emaildomein

Bericht door BarryStrom » 10 nov 2016, 11:06

Hi,

Ik zou graag een e-maildomein willen hebben dat ik wil koppelen aan bijvoorbeeld Gmail, Outlook of andere externe services. Is de aanschaf van een domeinnaam daarvoor voldoende of moet ik ook een hostingpakket nemen?

Kan ik met een pakket dat ik moet aanschaffen ook meerdere domeinen aan verschillende diensten koppelen? Bijvoorbeeld a@strom.nl voor Gmail en b@strom.nl voor Outlook?

Alvast dank!

Groet,
B. Strom

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Emaildomein

Bericht door Joris de Leeuw » 10 nov 2016, 15:30

Beste Barry,

Ten eerste, dank voor je interesse in de dienstverlening van Antagonist!

Mocht je enkel een domeinnaam wensen hebben en mail wensen afhandelen door een derden is het afnemen van een losse domeinnaam voldoende. Je hoeft hierbij geen hostingpakket af te nemen. Dit is enkel nodig indien je ook een website erbij wenst te hebben.

Mocht je gebruik maken van de betaalde versie van Gmail (G Suite) of de betaalde versie van Outlook (Office 365) kan je jouw mail koppelen aan de mailservers van het betreffende partij. Dit kan door de DNS van je losse domeinnaam te bewerken: https://www.antagonist.nl/help/nl/admin ... s/dnsadmin

Mocht je gebruik maken van de gratis mail van deze partijen, dan kan je de e-mail doorsturen naar je gratis Gmail of Hotmail adres zoals beschreven op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/admin ... ailforward

Mocht je hierover verdere vragen hebben, stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl. We helpen en informeren je graag!
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

BarryStrom

Bericht door BarryStrom » 10 nov 2016, 19:25

Hoi Joris,

Dank voor je antwoorden. Betekent de koppeling aan een gratis versie ook dat ik onder de naam van mijn eigen domein-alias mail kan versturen, of blijft dat een Gmail-adres?

Kan ik met een domein ook meerdere adressen koppelen aan meerdere diensten? Bijvoorbeeld a@strom.nl voor Gmail en b@strom.nl voor Outlook?

Alvast bedankt!

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 24 nov 2016, 12:16

> Dank voor je antwoorden. Betekent de koppeling aan een gratis versie ook dat ik onder de naam van mijn eigen domein-alias mail kan
> versturen, of blijft dat een Gmail-adres?

Dat kun je in GMail zelf instellen.
Je maakt dan een 2e adres aan, GMail stuurt daar een mail naartoe met een bevestiginglink, daar moet je dan op klikken.

> Kan ik met een domein ook meerdere adressen koppelen aan meerdere diensten? Bijvoorbeeld a@strom.nl voor Gmail en b@strom.nl voor Outlook?

Ja, dan maak je 2 aparte forwarders aan.
Bye,
Arjan.

Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular ?

pizzamannetje

Bericht door pizzamannetje » 03 aug 2017, 19:51

Ik heb dezelfde wens. Nog twee aanvullende vragen:

1. Wordt de e-mail geforward of geredirect?
Wat ik bedoel: Stel ik krijg een mail van gates@microsoft.nl naar ik@mijndomein.nl
Als die mail geforward wordt naar ik@gmail.com en ik klik op reply, dan gaat de reply naar ik@mijndomein.nl terwijl bij een redirect de reply gaat naar gates@microsoft.nl. Het lijkt dan dus of hij van de externe verzender komt ipv van meindomein.nl

2. Word ik eigenaar van het domein? Kan ik het desgewenst naar een andere provider verplaatsen?
Edit: volgens deze link word ik eigenaar: https://www.antagonist.nl/help/nl/domai ... omainowner
Echter ik kan alleen info vinden over een domein verhuizen naar antagonist, niet van antagonist naar een andere provider. Ik neem aan dat dat wel mogelijk is, als ik eigenaar word?

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 03 aug 2017, 22:35

pizzamannetje schreef:Ik heb dezelfde wens. Nog twee aanvullende vragen:

1. Wordt de e-mail geforward of geredirect?
Wat ik bedoel: Stel ik krijg een mail van gates@microsoft.nl naar ik@mijndomein.nl
Als die mail geforward wordt naar ik@gmail.com en ik klik op reply, dan gaat de reply naar ik@mijndomein.nl terwijl bij een redirect de reply gaat naar gates@microsoft.nl. Het lijkt dan dus of hij van de externe verzender komt ipv van meindomein.nl
Nee, de mail wordt geforward en als je een reply doet op gmail dan gaat de reply naar gates@microsoft.nl.
Aan de mail zelf kun je niet zien dat er een forward heeft plaatsgevonden, dat is alleen in de header te zien.
pizzamannetje schreef: 2. Word ik eigenaar van het domein? Kan ik het desgewenst naar een andere provider verplaatsen?
Edit: volgens deze link word ik eigenaar: https://www.antagonist.nl/help/nl/domai ... omainowner
Echter ik kan alleen info vinden over een domein verhuizen naar antagonist, niet van antagonist naar een andere provider. Ik neem aan dat dat wel mogelijk is, als ik eigenaar word?
Je wordt eigenaar en kan er mee doen wat je wilt.
Bye,
Arjan.

pizzamannetje

Bericht door pizzamannetje » 14 aug 2017, 13:10

Top, dank voor het antwoord!

BartSW

Bericht door BartSW » 05 jan 2018, 15:40

Ik heb hierover nog meer vragen aangezien ik ook geïntereseerd ben in deze economisch voordelige setup.
Dit ondermeer over de SMTP server. Welke smtp server kan ik best gebruiken om het 2de adres in te stellen in gmail?
Mijn internetprovider bied geen mailservices aan
Zijn er enige beperkingen waar men rekening mee moet houden zoals het aantal forwarders die gebruikt kunnen worden?

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 05 jan 2018, 16:03

De smtp server van gmail, als je het gmail adres gebruikt.
Of bedoel je dat niet?

Edit:
Voor een adres in eigen domein mail.antagonist.nl.
https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/overview
Bye,
Arjan.

BartSW

Bericht door BartSW » 05 jan 2018, 16:35

ASS-Ware schreef:
05 jan 2018, 16:03
De smtp server van gmail, als je het gmail adres gebruikt.
Of bedoel je dat niet?

Edit:
Voor een adres in eigen domein mail.antagonist.nl.
https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/overview
Met mail.antagonist.nl kan je dus ook mails versturen als je enkel een domein hebt maar geen hosting??

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 05 jan 2018, 16:48

Oh dat kan lastig worden, je moet namelijk authenticeren.
Probeer de gmail smtp server eens.
Bye,
Arjan.

Plaats reactie