Als een klant wil switchen van mij als reseller naar Antagonist zelf

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Monique-Cabmos

Als een klant wil switchen van mij als reseller naar Antagonist zelf

Bericht door Monique-Cabmos » 26 sep 2018, 08:41

Hallo,

Een potentiële klant vraagt mij hoe en of het makkelijk mogelijk is om, als ze beginnen met hun domein en hosting bij mij als reseller, op een later moment onder mij vandaan te komen en rechtstreeks klant van Antagonist te blijven. Ik heb gezocht op de website en op het forum maar kan het antwoord niet vinden.

Gaat dat gewoon met opzeggen en verhuiscode aanvragen?

Alvast bedankt,
Monique

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Als een klant wil switchen van mij als reseller naar Antagonist zelf

Bericht door Joris de Leeuw » 26 sep 2018, 14:10

Beste Monique,

Dit betreft geen reguliere verhuizing gezien alles al bij Antagonist staat.

Om een website uit jouw pakket te verplaatsen naar een nieuwe hostingpakket voor de klant dien je rekening te houden met twee punten. Namelijk het technische en het administratieve verhaal.

Betreffende het technische verhaal zul je de website dienen verplaatsen naar een nieuwe hostingpakket. Dit gaat namelijk niet automatisch. Hoe je een website en alle bijbehorende data kan overzetten hebben we toegelicht op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... d/movesite

Administratief dient de domeinnaam ook worden overgedragen op naam van de klant. Dit kan via een overdracht. Gezien de domeinnaam al bij Antagonist staat. Om een overdracht te laten uitvoeren kan je contact opnemen met onze support.

Nadat alles correct is overgezet kan je als reseller na enige tijd de data verwijderen van de gebruiker uit jouw resellerpakket.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie