administratie: 2 producten op één account > hoe splitsen naar 2 accounts

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
bartdusj

administratie: 2 producten op één account > hoe splitsen naar 2 accounts

Bericht door bartdusj » 19 okt 2018, 20:41

Ik help enkele verenigingen met hun website.
Op mijn naam/account staat nu het volgende:
- product 1 (voor vereniging A)
---- domeinnaam 1
- product 2 (voor vereniging B)
---- domeinnaam 2
---- domeinnaam 3

Vereniging B zal binnen afzienbare tijd (timing mij onbekend) een andere webmaster aanstellen. Dan zal product 2 en de bijhorende domeinnamen op zijn/haar naam moeten komen, en dus volledig losgekoppeld van mijn account

Vragen:
- hoe gaat zo'n accountsplitsing in zijn werk - via de support of zelf te beheren?
- naast de account is er ook dns-info die moet gewijzigd worden (WHOIS voor domeinnaam 2 en domeinnaam 3). hoe aanpakken?
- kan de accountsplitsing voorbereid worden door nu al te ontkoppelen, zodat website en mailconfig enzovoort al klaarstaan en enkel de eigenaar/contactpersoon nog moet aangepast worden?

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Re: administratie: 2 producten op één account > hoe splitsen naar 2 accounts

Bericht door Hiranthi Herlaar » 20 okt 2018, 18:14

Hoi bartdusj,

> hoe gaat zo'n accountsplitsing in zijn werk - via de support of zelf te beheren?

Het intern overdragen van producten naar een andere klantaccount kunnen wij via support@antagonist.nl voor je regelen. We hebben daar het nieuwe klantnummer en de over te dragen producten voor nodig. Met behulp van die gegevens zetten we een akkoordverklaring in je klantaccount neer die jij dan kan bevestigen. Na je bevestiging zetten wij de producten handmatig voor je over.

> naast de account is er ook dns-info die moet gewijzigd worden (WHOIS voor domeinnaam 2 en domeinnaam 3). hoe aanpakken?

Dat is afhankelijk van of de domeinnamen aan een hostingpakket zitten gekoppeld of niet. Wat er in jouw geval voor nodig is, kunnen we op Support voor je nagaan :)

> kan de accountsplitsing voorbereid worden door nu al te ontkoppelen, zodat website en mailconfig enzovoort al klaarstaan en enkel de eigenaar/contactpersoon nog moet aangepast worden?

Bij een productoverdracht worden de producten as-is overgedragen naar de andere klantaccount. Bij die klantaccount kunnen (na de overdracht) de benodigde contactgegevens bij de domeinnaam (of domeinnamen) worden gewijzigd.

Stuur ons dus gerust een mail over de overdracht & DNS! We kijken het graag voor je na :)
Met vriendelijke groet,

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Plaats reactie