Meerdere domeinen bij verhuizen

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
MichielioZ

Meerdere domeinen bij verhuizen

Bericht door MichielioZ » 25 nov 2018, 13:24

Ik heb voor een kennis van mij, die veel problemen had met zijn webhosting, alles aangemaakt bij Antagonist.
Hij heeft een Plus pakket met 6 domeinen genomen, waarbij de domeinen nog verhuist moeten worden.
Dat laatste wil ik nog even uitstellen ivm het overzetten van alle email accounts.

DirectAdmin werkt alleen als ik "beheer" via "Mijn Antagonist" gebruik, rechtstreeks inloggen via sXX.webhostingserver.nl:2223 werkt niet (met het wachtwoord dat toegezonden is).
Ook FTP werkt niet (met juiste IP, maar geeft login incorrect melding).

Grootste probleem is echter dat ik in DirectAdmin maar 1 domein heb (ipv 6) en dus niet alvast alle email adressen kan aanmaken en overzetten. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de verschillende websites, maar dat kan eventueel ook wel op het moment dat we de verhuiscodes hebben ingevoerd.
Is het mogelijk om de overige domeinen in DirectAdmin te activeren ?

[edit] Ik ben er achter dat het DirectAdmin wachtwoord niet hetzelfde is als die voor "Mijn Antagonist"... doordat ik het DirectAdmin wachtwoord niet weet, kan ik dus ook niet inloggen met FTP en/of PHPMyAdmin [/edit]

MichielioZ

Re: Meerdere domeinen bij verhuizen

Bericht door MichielioZ » 25 nov 2018, 14:49

Heb nog bij mijn kennis expliciet gevraagd of hij alle emails van jullie even wilde doormailen naar mij.
Natuurlijk blijkt dan dat, ondanks meerdere navragen van mijn kant, hij Oost-Indisch blind was voor de email met login gegevens voor DirectAdmin :?

Na wat zoekwerk ben ik er tevens achter gekomen dat ik alle domeinen als "alias" in DirectAdmin moet ontkoppelen en toe moet voegen in het domein beheer gedeelte. (vind het persoonlijk niet logisch om standaard als alias in te stellen, maar goed, het is bij deze opgelost)

Soms lossen problemen zich (bijna) vanzelf op...

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Bericht door Hiranthi Herlaar » 26 nov 2018, 11:13

Hoi Michiel,

Fijn dat je het hebt kunnen vinden / oplossen! :)

> vind het persoonlijk niet logisch om standaard als alias in te stellen

Als een domeinnaam nog niet in DirectAdmin staan, wordt er de aanname gedaan dat de domeinnaam (door het koppelen aan dat pakket) moet worden toegevoegd als alias van het bestaande hoofddomein.

Door de domeinnaam op voorhand als los domein toe te voegen in DirectAdmin (via 'Domain Setup' / 'Domain Administration') weet het achterliggende proces - bij het koppelen aan het pakket via Mijn Antagonist - dat de domeinnaam niet ingesteld hoeft te worden, omdat deze immers reeds bestaat :)
Met vriendelijke groet,

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

MichielioZ

Bericht door MichielioZ » 29 nov 2018, 20:42

Toch nog een vraagje betreffende de verhuizing...
Alle domeinen zouden inmiddels over moeten zijn (DNS lijkt geupdate als ik de ping bekijk), maar ik krijg een SSL fout op de laatst verhuisde domeinen.
In Firefox:
[domein] uses an invalid security certificate.
The certificate is only valid for the following names: *.webhostingserver.nl, webhostingserver.nl
Error code: SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN

Is dit tijdelijk of moet ik handmatig Let's Encrypt (re)genereren ?
(Had de domeinen dus al voor verhuizing op de instelling SSL + http -> https gezet)

[edit] Ook hier lijkt het zonder mijn tussenkomst zichzelf op te lossen. Wellicht handig voor andere mensen die verhuizen met beide hostings SSL dat dit (tijdelijke) probleem zich voor kan doen[/edit]

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 30 nov 2018, 13:24

Hallo MichielioZ,

De melding gaf aan dat je domeinnaam nog geen eigen certificaat hbt.

Het activeren van SSL welke is gebaseerd op Let's Encrypt gaat geheel automatisch en in veel gevallen direct. Soms kan dit echter langer duren. Dit komt omdat wij SSL pas mogen en kunnen activeren als de domeinnaam volledig via Antagonist werkt.

Hoe lang dit duurt is afhankelijk van de TTL van je domeinnaam bij de vorige partij. Deze geeft namelijk aan hoe lang de (vorige) situatie dient worden onthouden. Om deze reden is het aanbevolen minimaal een dag van te voren de TTL extra laag te zetten.

Hierdoor komen bezoekers extra snel na de verhuizing bij Antagonist uit en mogen en kunnen wij extra snel een certificaat automatisch opleveren.

Dit proberen opleveren van certificaten gaat constant en automatisch, maar kan en mag dus enkel indien de domeinnaam over de gehele wereld correct naar Antagonist wijst.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie