Regel in database 1 naar database 2 kopieëren

Stel hier je vragen met betrekking tot PHP, MySQL, HTML, CSS en JavaScript.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
wageral

Regel in database 1 naar database 2 kopieëren

Bericht door wageral » 06 mar 2019, 10:25

Ik heb al vanalles geprobeerd maar kom er maar niet uit:

Ik run een drukbezocht forum met MyBB-software.

Het eerste forum is het echte forum, maar er is ook een tweede forum dat ik enkel gebruik om dingen eerst te kunnen testen voordat ik het op het echte forum installeer.
Het echte forum linkt naar database 1
Het testforum naar database 2
Beide database zijn 100% identiek, regelmatig importeer ik de actuele database naar het tweede (test)forum.

Nu wil ik een nieuw ontstane regel in het echte forum kopieëren en plakken in de database van het testforum.
Maar hoe doe ik dat? Kan je één enkele regel invoegen in een andere database? Hoop dat iemand me op weg kan helpen.........

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Regel in database 1 naar database 2 kopieëren

Bericht door Joris de Leeuw » 08 mar 2019, 14:56

Hallo Wageral,

Indien beide databases te beheren zijn vanuit dezelfde MySQL user kan je snel gegevens over en weer plaatsen tussen databases met een INSERT INTO query.

Voor tips zie bijvoorbeeld: https://stackoverflow.com/questions/755 ... r-database

Wellicht is het daarbij slim dit ook in de MyBB community na te vragen gezien ik mijn twijfels heb of MyBB dit gaat snappen dat er zomaar gegevens bij komen.

Vanaf systemen als Invision Community weet ik dat je hier namelijk een groter aantal tabellen dient aan te passen en daarna mogelijk ook nog cache dient op te schonen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie