Website & mail volledig down

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Pico

Website & mail volledig down

Bericht door Pico » 29 jun 2018, 19:32

Hoi,

Even een dringend reseller-probleem, want de website + mail van een klant van me zijn sinds eergisteren volledig down. Er is niets veranderd aan tot dusverre goedwerkende instellingen, maar ik kreeg een mail met foutmelding van de Webhostingserver met als Foutmeldingen:
* User klant69102 has been suspended for bandwidth overusage
* User klant69102 has used up 81.9% of their bandwidth and 51.3% of their allocated disk space

Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn en waar ik dan de oplossing moet zoeken??

Thanx upfront,
Pico

Alia Spit
Antagonist staff

Re: Website & mail volledig down

Bericht door Alia Spit » 30 jun 2018, 07:38

Hallo Pico,

Dat is vervelend om te lezen. Uit jouw vraag kan in niet opmaken op welke server deze gebruiker staat, dus ik kan je niet tot in detail aangeven wat je in dit geval moet doen.

Natuurlijk kan ik je wel een algemeen advies geven, waarmee je ook geholpen bent. Zoals je kan zien in de melding, gaat het namelijk om de limieten van de gebruiker en deze kan je zelf beheren.

Hoe je dat doet lees je op deze pagina:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/reseller/arrange/user

Na het aanpassen van de limiet voor bandbreedte zal de gebruiker weer ruimte hebben om te werken. Kijk ook voor de zekerheid bij 'List Users' om te controleren of de gebruiker dan niet meer suspended is.

Succes!

Met vriendelijke groet,

Alia Spit
Antagonist staff
Met vriendelijke groet,

Alia Spit
Antagonist staff

Phred

Bericht door Phred » 18 apr 2019, 22:38

van de week Website & mail volledig down
ik zet 1 net opgenomen filmpje van 2,5Gb als bestand zodat iemand het kan downloaden, wat die nog niet gedaan heeft, er werd gechecket of het werkt op mobiel/laptop en ineens is er de melding en blokkade ivm overschrijding 133Gb binnen enkele minuten (max 50Gb).
Omgerekend lijkt het dat het filmpje 50+ keer is gedownload maar geen idee door wie of een hack.
Voor mij is dit nieuw, ik had voor een eerste keer wel heel wat anders verwacht
- eerst een waarschuwing op het moment dat de limiet dreigt of net is overschreden voordat er iets geblokkeerd
- niet alleen mijn hoofddomein is nu geblokkeerd maar ook alle 9 gekoppelde domeinen dus het hele netwerk is eruit
- ook kan ik niet meer bij mijn mail en worden binnenkomende mails geblokt, ik weet ook niet wat er verder met binnenkomende mail gebeurt, komt dat later?
- zelfs ik kan niet meer inloggen om evt het bestand weg te halen of andere dingen te doen
- ik heb een bericht gestuurd waarbij ik binnen enkele uren reactie zou krijgen maar 36 uur geen reactie
- als ik mijn Bandwijde upgrade voor eigenlijk 1 dag ben ik 80 euro kwijt, vreemd want in de 6 maanden heb ik de 50Gb amper gebruikt (ca 50Mb/mnd) dus dat er iets raars aan de hand is lijkt me duidelijk (ik snap dat het per maand geldt)
- verder geen uitleg over wanneer de blokkade over is zoals de 25e wanneer de volgende maand in gaat, dat is nog 6 dagen wachten
- voor mij is deze sanctie en het voorstel om 80 euro extra te betalen voor eigenlijk 1 dag om het op te lossen te bizar voor woorden
- dit systeem geeft voor mij een onveilig en angstig gevoel over de toekomst wanneer ongemerkt een overschrijding in de buurt komt van de 50Gb dat weer alles onbereikbaar is en iedereen die de website bezoekt geconfronteerd wordt met een wit scherm met wat tekst.
- een tijdelijk ca 2,5Gb bestand plaatsen voor 1x download doe ik ook niet meer
- hoe nu verder...

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 19 apr 2019, 07:56

Beste Phred,

Vervelend om te lezen dat je zo snel door je dataverkeer bent heel gegaan. Dit klinkt als een situatie die je het beste met onze support direct kan afhandelen door te mailen naar support@antagonist.nl vanaf een mailadres welke wel werkt. Dit soort vervelende situaties pakken wij overdag binnen een uur op.

Om toch een algemeen antwoord te geven lijkt het er op alsof het filmpje hiervan de oorzaak is. Elke keer dat iemand deze aanklikt of in start wordt zo'n filmpje namelijk weer geheel opnieuw gedownload. Zo kan er dus snel een vervelende situatie ontstaan waarbij er enorm veel dataverkeer doorheen vliegt.

Het beste kan je daarom filmpjes plaatsen op Vimeo of YouTube en dan invoegen in je website. Zo heb je hier geen last van.

Indien je over je dataverkeer heen bent dan zul je dienen wachten tot de volgende maand of dataverkeer dienen bijplaatsen zodat je website iedergeval weer werkt.

Merk op dat je in dit geval beter even onze support kan benaderen. Op dit openbare forum kunnen wij namelijk enkel algemene toelichtingen geven zodat jouw (persoons)gegevens veilig blijven. Mocht je al in contact zijn dan ontvang ik graag het Ticket ID, dan kijk ik graag extra voor je naar de situatie.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 19 apr 2019, 09:28

Beste Phred,

Ik zag je reactie net voorbij komen in ticket MYF-922-24445 en heb hem voorzien van een inhoudelijke reactie zodat samen de situatie kan worden opgelost.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Phred

Bericht door Phred » 19 apr 2019, 12:41

Na uitleg en overleg zijn we eruit gekomen en ben ik goed geholpen.
De film bestand heb ik kunnen verwijderen voordat de site weer beschikbaar werd.
Gelijk ook weer allerlei zaken geleerd qua bandbreedte en hoe het werkt.

Dank je Joris
groetjes
Fred

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 19 apr 2019, 13:50

Fijn om te horen. 👍
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie