e-mail (subdomein)

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
seed7

e-mail (subdomein)

Bericht door seed7 » 23 apr 2019, 14:21

Als ik een subdomein aanmaak, kan ik dan ook e-mailadressen daarvoor aanmaken? Heb er geen optie voor gevonden, local@subdomain.example.com. Als ik een subdomein aanmaak en er domweg een e-mail naar toe stuur in de hoop het met "catch all" te vangen krijg ik een error: 550 authentication required?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: e-mail (subdomein)

Bericht door Joris de Leeuw » 24 apr 2019, 07:46

Hallo Seed7,

Het is enkel mogelijk e-mailadressen aan te maken voor domeinnamen. Er is echter een 'truc' om alsnog voor subdomeinnamen een mailadres aan te maken. Dit door de subdomein toe te voegen als 'eigen domeinnaam' in je pakket. In DirectAdmin kan je dit doen onder 'Domain Setup' en dan 'Add another domain'.

Hierdoor gaat je subdomein werken als 'eigen domeinnaam' in DirectAdmin waardoor je ook eigen mailaccounts kan aanmaken.

Let op dat je subdomein dan niet nogmaals onder 'Subdomain Management' mag bestaan gezien dan niet duidelijk is waar bezoekers en mail dienen uit te komen.

Het is daarbij ten zeerste af te raden een 'catch all' te gebruiken voor mail. Gezien alle mailadressen onder een (sub)domein dan werken zorgt dit vaak voor enorm veel spam.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

seed7

Re: e-mail (subdomein)

Bericht door seed7 » 27 apr 2019, 19:50

Ga ik naar kijken, Joris.

tav "Catch-all"; vele manen geleden, toen we nog 14 bpm, of minder, modems gebruikten, had ik Demon als provider en daar kon ik willekeurige e-mailadressen gebruiken zonder ze aan te maken. Dat was ideaal voor e-mail API's iets waar ik, nu, jaren later weer mee bezig ben.

dank je,

Ingo

Plaats reactie