Ondersteuning voor Elasticsearch?

Vragen waar je graag antwoord op wilt voordat je op aanschaf overgaat.
Plaats reactie
Rene2019

Ondersteuning voor Elasticsearch?

Bericht door Rene2019 » 10 aug 2019, 07:40

Ik heb een redelijk druk bezocht forum dat ik zou willen overzetten naar antagonist.
De eerste testen die gedaan zijn zien er veel belovend uit.
Response time is 2x sneller dan van de VPS waar de site nu op draait, en het voordeel dat ik niet zelf meer OS en patches etc zelf moet beheren.

Redis en imagick worden ondersteund, ook mooi!

Het enige wat nog mist is Elasticsearch.
Het doorzoeken van het forum (1m+ berichten) zonder elasticsearch is traag.
Zijn er plannen om dit ook aan te bieden?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Ondersteuning voor Elasticsearch?

Bericht door Joris de Leeuw » 12 aug 2019, 11:15

Hallo Rene2019,

Op dit moment ondersteunen we inderdaad nog geen Elasticsearch. Al is het wel een mooie suggestie om te noteren.

Gezien Elasticsearch is gebaseerd op Java acht ik de kans echter klein dat wij dit in de nabije toekomst gaan ondersteunen. Java en Elasticsearch zijn namelijk zeer resources intensief.

Wat je echter nog kan overwegen met een externe Elasticsearch server te verbinden, dit zodat je Elasticsearch toch kan gebruiken in het verbeteren van je zoekresultaten.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Rene2019

Re: Ondersteuning voor Elasticsearch?

Bericht door Rene2019 » 13 aug 2019, 09:21

Elasticsearch is inderdaad erg zwaar en kan me voorstellen dat je dat niet bij de reguliere hosting wilt hebben.
Maar wellicht als het in de toekomst populairder wordt, dat er een apart ES cluster opgezet wordt waar je als klant tegen extra betaling gebruik van kunt maken.

Anyway, ik heb nu ergens anders een VPS-je met daarop elasticsearch geinstalleerd, en deze gekoppeld aan de webhosting hier. Dat gaat ook perfect! Zowel de site als de search zijn nu razendsnel.
Jammer dat jullie geen VPS-en aanbieden, anders kon ik alles bij 1 provider zetten.

Plaats reactie