Nieuwe look DirectAdmin

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
ASS-Ware
Contacteer:

Nieuwe look DirectAdmin

Bericht door ASS-Ware » 10 jun 2020, 23:29

Ik schrok me vandaag rot, een nieuwe look voor DirectAdmin.
Man man man, dat ziet er toch niet uit?
Had Antagonist ons niet even kunnen waarschuwen?
Is er nog een weg terug naar de oude look, iets met een skin ofzo?
Bye,
Arjan.

Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular ?

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Re: Nieuwe look DirectAdmin

Bericht door Hiranthi Herlaar » 11 jun 2020, 07:55

Hoi Arjan,

Bedankt voor je feedback en het was zeker niet onze bedoeling je zo te laten schrikken met het gewijzigde DirectAdmin-thema!

Jammer om te horen dat het bij jou niet in goede aarde valt, maar dat is je goed recht. Smaken verschillen natuurlijk :)

Als reseller kun je zelf bepalen welk thema je aan jouw gebruikers aanbiedt. Als het om een particulier pakket gaat, stuur dan gerust even een e-mail naar Support (support@antagonist.nl) met daarin het deb-nummer. We kunnen het dan voor dat specifieke pakket terugzetten naar het oude thema :)

Wat daarbij wel handig om te weten is, is dat het vorige thema niet meer wordt onderhouden en daar ook geen Nederlandse vertalingen voor beschikbaar zijn.
Met vriendelijke groet,

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 11 jun 2020, 09:58

Nou, gelukkig heb ik een reseller pakket, dus hoe ga ik terug naar de oude look?

Enne, ik heb geen vertaling nodig hoor, ik kan Engelands lezen ;-)
Bye,
Arjan.

twisterking

Bericht door twisterking » 11 jun 2020, 10:23

ASS-Ware schreef:
11 jun 2020, 09:58
Nou, gelukkig heb ik een reseller pakket, dus hoe ga ik terug naar de oude look?
Bij thema-beheer kies je voor een andere optie dan 'antagonist' en vervolgens kies je voor 'toepassen op mij'.

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 11 jun 2020, 10:28

Ja, dat werkt niet, hij blijft op de nieuwe layout staan.

Edit:
Nu wel, strange.
Thanks.
Bye,
Arjan.

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Bericht door Hiranthi Herlaar » 11 jun 2020, 11:32

Hoi Arjan,

Voor de users binnen je reseller-pakket kun je het (wanneer je als de reseller bent ingelogd) bij de users zelf (blijvend) instellen. Voor de deb-user van het reseller-pakket kan die instelling niet zelf (blijvend) gewijzigd worden, maar kunnen wij dat wel voor je doen.
Met vriendelijke groet,

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 11 jun 2020, 11:41

Oh dat is gek, want dat is met de tip van twisterking wel gelukt.
Moest het 3 keer doen voor het werkte, maar toch.
Bye,
Arjan.

Reno

Bericht door Reno » 13 jun 2020, 17:07

Ik vind 't nieuwe thema juist wat professioneler, verfrissender en meer van deze tijd. Wel moet ik nog even m'n weg vinden in waar ik alles kan vinden. Sommige knopjes moeten o.a. nog verborgen worden omdat deze niet toegankelijk zijn, en doorklikken binnen Patchman resulteert in het inloggen op een compleet andere omgeving.

Reno

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 13 jun 2020, 17:26

Je zegt het goed, je moet even je weg vinden.
Dat gaat vast wel lukken, maar als je even gauw wat wil aanpassen en zonder aankondiging wordt geconfronteerd met een hele andere skin en layout, dan vind ik dat niet okay.
Bye,
Arjan.

gouwepeer
Contacteer:

Bericht door gouwepeer » 14 jun 2020, 13:32

De nieuwe look van DirectAdmin is even wennen, maar hij bevalt verder goed :D

waanders

Bericht door waanders » 16 jun 2020, 18:02

Hier nog iemand die, voorzichtig gezegd, niet enthousiast is. Ik vind de nieuwe interface traag, de lettergrootte te klein, het is het allemaal net niet. Ja, de oude look was gedateerd, maar ik vond het wel lekker basic, je kon gewoon vinden wat je nodig had en het werkte. In de nieuwe look kan je de onderdelen vinden via de zoekbalk, dat dan wel. Maar bijvoorbeeld de Installatron Applications Installer zit in een te kleine div, met de oude opmaak!, die je dan eerst moet maximaliseren om wat te zien. Kortom, ben al jaren zeer enthousiast fan van Antagonist, maar dit vind ik jammer.
Groeten, Jethro

waanders

Bericht door waanders » 16 jun 2020, 18:03

Oh ja, bij support zeiden ze dat ik naar het oude thema terug kon, maar "Merk dan wel op dat we die verder niet meer onderhouden. Eventuele nieuwe features kunnen daardoor deels of helemaal niet werken." Geen keus dus :(

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 17 jun 2020, 08:53

Wat voor nieuwe features?
Als er iets nieuws komt en de menustructuur wordt niet aangepast en men dwingt mij om over te gaan op een skin die ik niet prettig werken vind, dan kan ik kiezen tussen "even tijdelijk de nieuwe skin gebruiken" en een andere provider.
Dat zien we tegen die tijd dan wel.
Bye,
Arjan.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 17 jun 2020, 09:14

Dank voor jullie feedback en opbouwende kritiek. Dat waarderen we zeer.

Na maanden lang testen hebben we het verouderde DirectAdmin thema vervangen door een strakker modern jasje.
Nu er in plaats van een tiental ogen, meer dan honderdduizenden ogen naar kijken kan je als kritische Nederlander soms nog een verbeterpuntje zien die ons niet direct opviel. Geef dat vooral opbouwend aan. Dan kunnen wij het noteren en meepakken. Vele kleine details hebben wij in afgelopen dagen al weggepoets en nog beter gemaakt en daar zullen wij ook komende tijd door mee gaan. We zitten dus niet stil.

Betreffende het oude thema voelde deze niet enkel gedateerd aan zoals hier vaak in kritiek is aangegeven, maar zit dit oude ontwerp qua opbouw en werking ondertussen ook verouderd in elkaar. Dit betekent dat in het oude thema veel huidige ontwerptechnieken niet kunnen. Denk hierbij als voorbeeld de makkelijkere 'Bestandsbeheer', welke dankzij nieuwe CSS en JavaScript mogelijkheden kan werken in het nieuwe thema. Hetzelfde geldt dus ook voor eventuele toekomstige functionaliteiten die het beheren van je hostingpakket makkelijker maken.

We geven dit puur aan om verwachtingen te scheppen. Het oude thema is immers gedateerd en kan simpelweg niet meer alles qua moderne zaken. Het is dus niet zo dat morgen opeens het oude thema niet meer bestaat, mocht je die toch nog wensen blijven gebruiken. Echter kan het dus wel zijn dat simpelweg nieuwe zaken hier technisch niet in kunnen door beperkingen van oude techniek.

Je kan je immers niet blijven vastbijten in oude techniek. Zo komt er nooit vernieuwing en kunnen wij niet de coole en mooie dingen doen die horen bij een moderne website en waar klanten om vragen.

Geef dus vooral aan als je iets in het nieuwe DirectAdmin thema hebt gevonden wat mogelijk beter kan. Dan kunnen wij dat noteren en al dan niet met de makers van DirectAdmin verbeteren. :)

Reno

Bericht door Reno » 17 jun 2020, 09:24

Nou zeg, ik ben ermee eens dat in aankondiging vooraf mooi geweest zou zijn. maar om nu meteen zulke stellingen neer te zetten, vind ik nergens op slaan.

als je niet tegen veranderingen kunt dan moet je niet in deze sector werken. De ontwikkelingen gaan nergens zo snel als op het internet. Bij een nieuwe provider zul je nog veel meer moeten wennen aan de backend of het thema wat ze daar gebruiken, maar dit snap je natuurlijk zelf ook wel.

Niettemin, succes met het wennen aan het nieuwe thema, dan wel bij antagonist, dan wel bij een andere provider.

Edit: ik zie nu pas de reactie van Joris.

Plaats reactie