Verplichte plugin

Stel hier je vragen met betrekking tot PHP, MySQL, HTML, CSS en JavaScript.
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
mieshuib

Verplichte plugin

Bericht door mieshuib » 17 nov 2020, 15:26

Ik draai mijn website sinds 2014 bij Antagonist en heb nog nooit een verplichte plugin op mijn website gezien. Gisteren zag ik die toevallig naast mijn actieve plugins. Dit is 'm: installatron_hide_status_test.php
Hij staat in de must use map /wp-content/mu-plugins die op 1 november is aangemaakt. Ik heb dat zelf niet gedaan, maar blijkbaar heeft Installatron daar voor gezorgd als ik de omschrijving goed interpreteer.

Dit voert de plugin uit:

<?php
// Disable WP site health test for automatic updates
// This plugin was added by Installatron because Installatron is handling upgrading of this application
function my_filter_site_status_tests($tests) {
unset($tests['async']['background_updates']);
return $tests;
}
add_filter('site_status_tests', 'my_filter_site_status_tests');

Ik heb hier in alle eerlijkheid weinig tot geen kaas van gegeten, maar ben benieuwd waarom die verplichte plugin geactiveerd is. Is dit iets nieuws dan wel bekends? Ik hoop altijd maar dat er niets 'engs' aan het gebeuren is. Wie kan ervoor zorgen dat ik vannacht weer rustig slaap?

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Re: Verplichte plugin

Bericht door Hiranthi Herlaar » 17 nov 2020, 16:33

Hoi mieshuib,

Het bestand installatron_hide_status_test.php in de Must Use plugins-map (mu-plugins) is vanuit de Installatron applicatie op je hostingpakket toegevoegd.

Zoals in dat bestand (in het Engels) aangegeven, is het toegevoegd om de WP Site Health test voor automatische updates uit te schakelen, gezien de automatische updates via de Installatron applicatie worden doorgevoerd.

Wanneer dit niet gedaan zou worden, zou de uitkomst van dat onderdeel van de WP Site Health test een misleidend beeld geven. In de wp-config.php staat namelijk (ook vanwege de instellingen voor automatische updates vanuit Installatron) ingesteld dat automatische backups zijn uitgeschakeld. Dit omdat ze niet via WordPress zelf, maar via Installatron uitgevoerd moeten worden.

Aangezien de WP Site Health test niet kan nagaan wat er bij Installatron (of een soortgelijke applicatie manager) staat ingesteld, zou het resultaat van die test dus alleen weergeven dat automatische updates staan uitgeschakeld. Wat enerzijds klopt - gezien die instelling in de wp-config.php - maar gelijktijdig ook slechts een klein deel van het gehele plaatje is :)
Met vriendelijke groet,

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

mieshuib

Re: Verplichte plugin

Bericht door mieshuib » 17 nov 2020, 19:56

Geweldig bedankt voor het uitgebreide antwoord. Gewoon laten staan dus. Ja, soms zie je iets verschijnen dat je nooit eerder hebt gezien en dan wil je graag weten wat het inhoudt. Het is me helemaal helder nu.

Plaats reactie