Email via gmail

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
TPFKAS

Email via gmail

Bericht door TPFKAS » 19 nov 2020, 22:17

Hallo allemaal,

Even een ingewikkelde situatie :-)

Ik heb twee accounts bij Antagonist.
De email van account 1 (domein1) loopt via Google Suite.
De email van account 2 (domein2) loopt gewoon via Antagonist.
Ik heb in account 2 een email adres aangemaakt dat ik in Gmail wil koppelen aan een email-adres van account 1.
Dat is geen probleem met behulp van deze handleiding: https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/gmail

Maar als ik dan ook wil instellen dat ik ook namens dat tweede account wil versturen loop ik tegen de volgende opmerking aan:

Je moet via <domein2> SMTP-servers verzenden wanneer je als mailadres@domein2.nl verzendt. Deze functie is echter niet beschikbaar voor je account. Neem contact op met je domeinbeheerder voor meer informatie.

Als ik het goed begrijp dat moet ik voor de uitgaande server van dat tweede account versturen, maar gmail verstuurt via de SMTP-server van Google. Kan ik ergens iets configureren dat ik dit wel voor elkaar krijg?

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Re: Email via gmail

Bericht door Hiranthi Herlaar » 20 nov 2020, 11:16

Hoi TPFKAS,

Om vanuit je Google Workplace (voorheen G Suite / Google Apps) namens een extern e-mailaccount te kunnen verzenden, moet dit ook bij de gebruiker(s) binnen Google Workplace toegestaan zijn.

In de documentatie van Google kun je daar meer over lezen:
- https://support.google.com/a/answer/176054?hl=nl
Met vriendelijke groet,

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

TPFKAS

Bericht door TPFKAS » 20 nov 2020, 15:19

Super bedankt. Ik heb die instelling aangepast en zou binnen 24 uur moeten zijn aangepast, dus even wachten of het werkt.
Maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan :-)

Gr.
Ton

TPFKAS

Bericht door TPFKAS » 20 nov 2020, 23:59

Het werkt inderdaad. :-)

Is er ook een mogelijkheid om de verzonden emails vanuit dat Gmail account te synchroniseren op de server?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 25 nov 2020, 16:05

Hallo TPFKAS,

Het gratis Gmail ondersteunt geen synchronisatie (IMAP).

Indien je overal hetzelfde wilt zien dien je een echt mailprogramma te gebruiken welke wel standaard IMAP doen of gebruik te maken van onze webmail welke ook op de achtergrond werkt via IMAP.

Als je Google wel fijn vindt werken kan je overwegen Google Apps (voorheen G Suite) bij Google af te nemen. Dan verzorgt Google geheel de e-mail van je domeinnaam.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie