Kan geen mail versturen

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
Hansi2124
Contacteer:

Kan geen mail versturen

Bericht door Hansi2124 » 27 mar 2021, 20:04

Ik krijg de laatste dagen steeds foutmeldingen van mijn wachtwoord als ik mail wil versturen vanuit Apple Mail. Ik heb hierin niets veranderd. Wel na deze meldingen mijn wachtwoord veranderd. Dat is bevestigd en daarna kon ik weer, maar nu, na enkele dagen, krijg ik weer foutmeldingen er geen verbinding is met de account mail.antagonist. nl HS-P (voer het wachtwoord in voor de gebruiker ...). Hier wordt het ww dus niet geaccepteerd, ondanks dat het goed móét zijn.
Hoe los ik dit. u definitief op?

gouwepeer
Contacteer:

Re: Kan geen mail versturen

Bericht door gouwepeer » 28 mar 2021, 10:02

Heb je dat probleem via wifi/vaste lijn of via mobiel internet? Via welke poort verloopt jouw uitgaande mail?
Zelf heb ik geen problemen met de aan mijn domeinen gekoppelde mail. Verder moet ik ook zeggen dat ik totaal onbekend ben met Apple Mail, dus wat betreft de instellingen is dat voor mij ook onbekend.

Hansi2124
Contacteer:

Bericht door Hansi2124 » 28 mar 2021, 10:12

Bedankt voor je reactie. Ik heb het via wifi op mijn laptop en via wifi/4G op mijn telefoon. Instellingen zijn precies zoals Antagonist voorstaat: poort 587 of 465. Beide geven aan dat de controle van accountnaam/ww is mislukt.
De server uitgaande mail staat offline aangemerkt in mijn mailprogramma...

gouwepeer
Contacteer:

Bericht door gouwepeer » 28 mar 2021, 11:31

Heb je eventueel een ander mailprogramma waarmee je de werking kan controleren? En om uit te sluiten dat het probleem bij Antagonist zelf zit: werkt de webmail wel naar behoren?

Hansi2124
Contacteer:

Bericht door Hansi2124 » 28 mar 2021, 12:23

Ja, webmail gaat goed. Heb dat nooit geprobeerd, dus dit was de eerste keer.

Hansi2124
Contacteer:

Bericht door Hansi2124 » 28 mar 2021, 12:49

Ik heb in ieder geval 1 foutje ontdekt: ik was een letter vergeten in de gebruikersnaam.
Maar helaas, ik na deze aanpassing is het nog steeds niet okay.

Na veel proberen en wijzigen (de gebruikersnaam was nog niet bewaard en wijzigde steeds terug bleek later) is het gelukt. 😅
Bedankt in ieder geval voor het meedenken👍 De aanwijzing dat het met webmail in ieder geval wél lukte, gaf de doorslag om in mijn mailprogramma verder te zoeken.

gouwepeer
Contacteer:

Bericht door gouwepeer » 28 mar 2021, 20:01

Soms kan 1 lettertje alles tegenhouden. Gelukkig is het weer helemaal in orde gekomen :D

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 29 mar 2021, 09:06

Hallo iedereen,

Dit wijst mogelijk op een configuratie-fout van je mailprogramma. Ik wil je aanraden te kijken of je mailprogramma gebruik maakt van onze aanbevolen instellingen door specifiek de handleiding te volgen van jouw mailprogramma.

Handleidingen per mailprogramma kan je vinden op: https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/start

Ook hebben oudere versies van Apple Mail problemen dat spontaan verzenden van mail er mee ophoudt over SMTP. Ook al heb je alles goed ingesteld. Mocht versturen via SMTP opeens niet werken steeds wil ik je aanraden te kijken of je Mac volledig up-to-date is: https://www.apple.com/nl/macos/how-to-upgrade/
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Inge
Contacteer:

Bericht door Inge » 29 mar 2021, 15:39

Ook ik kan geen mail versturen vanaf mijn telefoon sinds vandaag. Krijg de volgende melding:

You're seeing an error because of an issue with your email provider's security certificate. You may still connect to your email server, but be aware that this will be an insecure connection, and operations such as sending and receiving messages may fail.

In order to resolve this issue, please contact your email provider or IT administrator. Notify them that the server identity and trust chain listed in your provider's SSL certificate does not match the domain you're connecting to.

Houd er rekening mee dat het Outlook Mobile Support-team niet kan helpen bij het oplossen van dit probleem.

Verzenden dus via outlook op mijn telefoon

Inge
Contacteer:

Bericht door Inge » 29 mar 2021, 15:40

Overigens zaterdag geïnstalleerd zonder problemen op mijn nieuwe telefoon, probleem is echt sinds vandaag

Inge
Contacteer:

Bericht door Inge » 29 mar 2021, 16:27

Hmmm blijkbaar een probleem in outlook, in Gmail werkt het wel en op mijn oude telefoon ook geen probleem

Hansi2124
Contacteer:

Bericht door Hansi2124 » 30 mar 2021, 08:14

Joris de Leeuw schreef:
29 mar 2021, 09:06
Hallo iedereen,

Dit wijst mogelijk op een configuratie-fout van je mailprogramma. Ik wil je aanraden te kijken of je mailprogramma gebruik maakt van onze aanbevolen instellingen door specifiek de handleiding te volgen van jouw mailprogramma.

Handleidingen per mailprogramma kan je vinden op: https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/start

Ook hebben oudere versies van Apple Mail problemen dat spontaan verzenden van mail er mee ophoudt over SMTP. Ook al heb je alles goed ingesteld. Mocht versturen via SMTP opeens niet werken steeds wil ik je aanraden te kijken of je Mac volledig up-to-date is: https://www.apple.com/nl/macos/how-to-upgrade/
Beste Joris,
zoals je hebt kunnen lezen was mijn probleem al opgelost. Bedankt voor het meedenken.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 30 mar 2021, 13:13

Inge schreef:
29 mar 2021, 15:39
Ook ik kan geen mail versturen vanaf mijn telefoon sinds vandaag. Krijg de volgende melding:
Dit kan door een enorm veel oorzaken komen dus hoeft niet per se gelijk te zijn aan het probleem van Hans op de Mac.

De meest voorkomende oorzaak is echter dat per abuis gebruik wordt gemaakt van afwijkende mailserver instellingen dat certificaat fouten optreden.

Belangrijk is dat je altijd voor zowel ingaande (IMAP) als uitgaande (SMTP) gebruik maakt van onze mailserver 'mail.antagonist.nl' zodat er veilig en betrouwbaar via ons kan worden gemaild. Vul dus geen SMTP gegevens in va bijvoorbeeld KPN of Ziggo. Dan neemt je mail niet de goede route en wordt deze niet vertrouwd.

Onze aanbevolen instellingen ook voor Outlook versies zijn te vinden op: https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/start

Ook is belangrijk dat je telefoon in afgelopen 1,5 jaar van een recente update is voorzien. Anders zal die nieuwe beveiligingen en certificaten niet goed snappen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Inge
Contacteer:

Bericht door Inge » 30 mar 2021, 14:11

Hoi, dat had ik gedaan maar sinds gisteren deed hij het niet meer en kreeg ik doe foutmelding.
Nu doet hij het weer, zal wel een storing bij outlook zijn geweest dan

Plaats reactie