Reseller opslagruimte erg beperkt

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
jpcornelissen
Contacteer:

Re: Reseller opslagruimte erg beperkt

Bericht door jpcornelissen » 09 apr 2021, 16:33

Beste Joris, bedankt voor de uitleg. Iedere reseller wel wel dat de prijs van de oude hosting aan de lage kant is en niemand za; een probleem met een prijsverhoging zal hebben. Alles wordt tenslotte duurder.

Echter, dat tientje van 15 jaar geleden zou volgens de inflatiecalculator nu 12,89 zijn. Dat is een stijging van 30% tegenover jullie stijging van 500%. Daar krijg je weliswaar wat extra ruimte bij, maar ook meteen een flink aantal nieuwe beperkingen.

Toch moeten we reëel blijven, want na ongeveer 15 jaar werd het de hoogste tijd om naast het oude Resellerpakket ook wat nieuws te bieden. Iets dat past bij deze tijd en bij de wensen van de huidige doelgroep.

Inderdaad, maar dit nieuwe pakket heeft niets nieuws, alleen meer data voor heel veel meer geld. Als je alle reacties goed hebt gelezen dan begrijpt je wel dat dit nieuwe pakket niet bij de wensen van de doelgroep past. Die wilde vooral extra ruimte, geen compleet aangepast pakket.

Verder maakt het beter gebruik van onze gecontaineriseerde technologie en alle features die al eerder besproken zijn.

In de upgradevergelijking doe je het voorkomen alsof de processor en het geheugen in het nieuwe pakket gecontaineriseerd zijn terwijl dit in het oude pakket nog gedeeld is. Uit een e-mailwisseling die ik in 2016 met jullie verkoop had blijkt echter dat dit toen ook al zo was. Ook niets nieuws dus, tenzij ik toen bewust verkeerd ben geïnformeerd.

Vergeleken met jullie standaard hostingpakketten zie ik geen voordelen meer aan het nieuwe resellerpakket. In plaats van een losse resellergebruiker van 3,99 kan ik beter een slim pakket voor mijn klanten aanschaffen. Voor de ene euro meer krijg ik dan 2.5x meer ruimte, 10x meer bandbreedte, dubbele ram, een week aan backups én de vrijheid om te upgraden naar plus of pro.

Het enige overblijvende voordeel van het resellerpakket is dat ik met één DirectAdmin login bij alle gebruikers kan.
John-Pierre Cornelissen
Horeca Webservice

Jeroen Wolsink
Antagonist staff

Bericht door Jeroen Wolsink » 11 apr 2021, 11:57

Beste John-Pierre, Newbie en anderen,

Dank voor je uitgebreide reactie. Graag licht ik hier nog wat meer toe over onze gedachtengang en geef ik waar mogelijk een reactie op jullie punten.

Iedere reseller wel wel dat de prijs van de oude hosting aan de lage kant is en niemand za; een probleem met een prijsverhoging zal hebben. Alles wordt tenslotte duurder.

Dat is fijn om te horen, maar daar is op dit moment geen sprake van. De prijs van het huidige resellerpakket is niet omhoog gegaan. Het nieuwe resellerpakket is naast het oude pakket erbij gekomen.

Wel is het zo dat het oude pakket niet meer nieuw te bestellen is. Het oude pakket is nog wel met de oude blokken uit te breiden. En je kunt natuurlijk van een oud pakket upgraden naar een nieuw pakket.

Echter, dat tientje van 15 jaar geleden zou volgens de inflatiecalculator nu 12,89 zijn. Dat is een stijging van 30%...

Je rekent hier alleen inflatie. In de afgelopen 15 jaar zijn er veel meer kosten bijgekomen. Zo is bijvoorbeeld ook de huur gestegen, zijn personeelsuitgaven toegenomen, zijn tarieven van leveranciers verhoogd etc. Daarnaast is het huidige resellerpakket, zoals eerder aangegeven, gebaseerd op oude traditionele shared webhosting. Een simpele, goedkope techniek die toen veel werd gebruikt, maar tegenwoordig is er wel iets meer nodig om onder andere websites en e-mail fatsoenlijk draaiende te houden; zo zijn er alleen al veel meer functionaliteiten, technieken en veiligheidsstandaarden bijgekomen.

Zoals je zelf al stelt, is het inderdaad logisch dat alleen al op basis van inflatie het huidige resellerpakket nu 30% meer zou moeten kosten. En dat zonder enige verandering aan grootte of specificaties. Echter, de prijs is gelijk gebleven. Sterker nog, de prijs is al die jaren gelijk gebleven, maar het het pakket is gaandeweg wél flink verbeterd onder de motorkap. Het is al lang geen traditionele shared hosting meer. Wellicht hadden we daar meer financieel voordeel uit moeten halen. Dat hebben we niet gedaan en dat is kenmerkend voor Antagonist. Wij zijn liever bezig met innovatie dan elk jaar op zoek te gaan, hoe we aan de knoppen kunnen draaien om er financieel voordeel voor ons uit te persen. Het onderstreept de liefde voor techniek en onze passie voor het vak.

Dus het klopt wat je zegt. Het oude pakket kan eigenlijk niet voor de huidige prijs. Zeker niet met alle innovatie die er de afgelopen jaren kosteloos is bijgekomen. Nogmaals, dat hebben we niet vanuit een zakelijk oogpunt in stand gehouden, maar gewoon omdat we onze klanten optimaal wilden blijven bedienen. Dus ook Resellers kregen daarom gratis SSL, een eerste slag in containerisatie (daar ben je dus niet verkeerd over ingelicht), Patchman, etc.

Om verder te kunnen gaan, komt er een nieuw resellerpakket bij. Naast het oude resellerpakket. Daar rekenen we inderdaad een andere prijs voor, want je krijgt ook een groter pakket. Het oude resellerpakket kun je dus houden, daar verandert nu niets aan, ook niet de prijs. Zelfs niet de redelijke inflatiecorrectie die jij voorstelt (maar misschien is dat wel een goed idee :wink:). Met het nieuwe pakket willen we verder innoveren, daarin is de eerste stap dus een verruiming van de opslag (en het dataverkeer) en een verbetering van de containerisatie, zodat er ruimte is voor verdere toevoegingen.

Daar krijg je weliswaar wat extra ruimte bij, maar ook meteen een flink aantal nieuwe beperkingen.

Het oude en het nieuwe resellerpakket met elkaar vergeleken, krijg je nu 10x zoveel opslagruimte. Er komen verder geen beperkingen bij. Aanspraak op eigen CPU en RAM kon je in het oude pakket sowieso niet maken. Limieten op e-mail, inodes etc. zijn gelijk gebleven of ruimer geworden.

Inderdaad, maar dit nieuwe pakket heeft niets nieuws, alleen meer data voor heel veel meer geld. Als je alle reacties goed hebt gelezen dan begrijpt je wel dat dit nieuwe pakket niet bij de wensen van de doelgroep past.

De grootte van het pakket is x10 gegaan en de prijs x5 (iets minder). Ik heb inderdaad jouw reacties gelezen en ik begrijp dat het nieuwe resellerpakket niet aansluit bij jouw wensen. Dat kan natuurlijk, daarom kun je het huidige pakket ook houden.

Die wilde vooral extra ruimte, geen compleet aangepast pakket.

Dit begrijp ik niet zo goed, je geeft eerst aan dat het pakket hetzelfde is en toch compleet aangepast... Voor de zekerheid: het oude en nieuwe resellerpakket blijven dus naast elkaar bestaan; daarin is niets aangepast. Daarnaast krijg je in het nieuwe resellerpakket, zoals je zelf ook stelt, vooral meer van wat er al geboden wordt in het huidige pakket. Ook dat is niet compleet anders. Er zitten wel een aantal (technische) verbeteringen qua containerisatie in. Die bieden ruimte en mogelijkheden om in de toekomst toevoegingen door te voeren.

Vergeleken met jullie standaard hostingpakketten zie ik geen voordelen meer aan het nieuwe resellerpakket. In plaats van een losse resellergebruiker van 3,99 kan ik beter een slim pakket voor mijn klanten aanschaffen.

Dat is het een interessante gedachtengang! Wij zijn bezig om de wederverkoop van Slim, Plus en Pro op een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke manier voor Resellers te onderzoeken.

Kortom, ik begrijp dat het nieuwe pakket (nog) niet op je wensen aansluit. Dat is natuurlijk jammer voor nu, maar de feedback die jij en andere noemen nemen we mee. Wellicht sluit het later beter op je wensen aan. Blijf dus vooral bij je huidige resellerpakket als je dat prettiger vindt.

Als reactie op Newbie:

Maar misschien is de conclusie dat degene die zich hier niet meer in kunnen vinden...dat zij niet meer de huidige doelgroep zijn voor Antagonist.

Betreft een andere doelgroep, als je daarmee doelt op het budgetsegment doelt, dan ligt daar inderdaad niet onze focus. Uiteraard proberen we het voor iedereen zo goed mogelijk te doen. Echter, de prijs van een product is in onze ogen niets onderscheidends. Morgen kan er een ander zijn die de laagste prijs biedt.

Natuurlijk willen we wel een zo goed mogelijk product voor een zo scherp mogelijke prijs aanbieden. Maar wij denken dat we daarvoor op kernwaarden moeten focussen, die niet zo snel veranderen: kwaliteit, service en eenvoud. We innoveren keer op keer, voegen waarde toe aan onze producten en investeren in langdurige samenwerkingen met klanten. Iets wat niet zo snel te kopiëren is.

Verder wil ik iedereen bedanken voor het delen van hun visie, feedback en wensen. Het helpt ons om een beter beeld te krijgen. Daarbij willen we toch ook graag om wat begrip vragen, want het is lastig om het direct voor iedereen in één keer goed te doen. Daarnaast motiveert het ons en we blijven onze stinkende best doen :D 8)

Veel succes en als er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan houden we jullie uiteraard op de hoogte!
Met vriendelijke groet,

Jeroen Wolsink
Antagonist staff

jpcornelissen
Contacteer:

Bericht door jpcornelissen » 11 apr 2021, 14:53

Beste Jeroen,

Er komen verder geen beperkingen bij. Aanspraak op eigen CPU en RAM kon je in het oude pakket sowieso niet maken.

Toch is in de e-mailwisseling waar ik over sprak bevestigd dat het oude resellerpakket uit 1 CPU én 512 MB RAM per gebruiker per gebruiker bestaat. Jij zegt nu dat dat niet zo is. Wie spreekt nu de waarheid, jij of je collega in 2016?

Limieten op e-mail, inodes etc. zijn gelijk gebleven of ruimer geworden.

In mijn huidige resellerpakket staat het aantal e-mails en inodes op onbeperkt. In het nieuwe pakker op 500/100.000. Dat is beperkt ipv ruimer of gelijk.

Dit begrijp ik niet zo goed, je geeft eerst aan dat het pakket hetzelfde is en toch compleet aangepast...

Ik bedoel dat je nu moet kiezen tussen het oude OF het nieuw pakket in plaats van dat er uitbreidingsmogelijkheden op het oude pakket zijn.

In basis ben ik dik tevreden met het oude pakket, maar zou ik graag de flexibiliteit willen om specifieke gebruikers meer ruimte én power te geven. Bijvoorbeeld door uitbreidingsmogelijkheden met:
* een data blok van 10GB opslag + 100GB verkeer voor 3,99 per maand ;)
* extra CPU+RAM+redis die je aan een specifieke gebruiker kunt toewijzen
* of dat ik gewoon een slim/plus/pro gebruiker in mijn DirectAdmin account kan opnemen
John-Pierre Cornelissen
Horeca Webservice

Jeroen Wolsink
Antagonist staff

Bericht door Jeroen Wolsink » 11 apr 2021, 16:03

Hi John-Pierre,

Hierbij nog een reactie op je vragen.

Toch is in de e-mailwisseling waar ik over sprak bevestigd dat het oude resellerpakket uit 1 CPU én 512 MB RAM per gebruiker per gebruiker bestaat. Jij zegt nu dat dat niet zo is. Wie spreekt nu de waarheid, jij of je collega in 2016?

Dat klopt. Dat probeer ik ook aan te geven. Met 1 CPU-core en 512 MB per gebruiker wordt inderdaad gerekend en voor de huidige prijs kan dat eigenlijk dus helemaal niet (zie mijn vorige reactie voor uitgebreide uitleg daarover). Wel is het zo, dat in het oude resellerpakket deze resources niet gegarandeerd worden. Er wordt een basisvorm van containerisatie toegepast en daarin worden deze resources per gebruiker toegekend; een website draait immers niet zonder CPU en RAM. Het kan dus zo zijn dat deze resources ook gedeeld worden; ze zijn dus niet per gebruiker gegarandeerd.

In mijn huidige resellerpakket staat het aantal e-mails en inodes op onbeperkt.

Dat komt, omdat het op serverniveau voor elk resellerpakket wordt beheerd en daar is de limiet vastgesteld op basis van fair use. In het nieuwe pakket krijg je 500 mails per dag per gebruiker en 100.000 inodes per gebruiker. Dat is in beide gevallen gelijk aan of meer dan de fair use policy die in het oude pakket wordt gehanteerd.

Ik bedoel dat je nu moet kiezen tussen het oude OF het nieuw pakket in plaats van dat er uitbreidingsmogelijkheden op het oude pakket zijn.

Dat klopt. Dat heeft met twee dingen te maken. Ten eerste, bij een volgende stap in containerisatie, het toekennen van (meer) eigen gegarandeerde resources, en verdere specificatie op gebruikersniveau is het onmogelijk om dit actueel en up-to-date te houden tegen de oude prijsstructuur. En ten tweede, het heeft ook te maken met de techniek. Het nieuwe resellerpakket en de bijbehorende uitbreidingsblokken zijn technisch anders opgebouwd.

Ten slotte, bedankt voor het concreet benoemen van je samengevatte wensen. Deze staan genoteerd!
Met vriendelijke groet,

Jeroen Wolsink
Antagonist staff

krazzer

Bericht door krazzer » 23 apr 2021, 14:12

Ik ben blij dat er meer ruimte bij is gekomen. Ik ben wel erg geschrokken van de prijsverhoging. Ik mijn specifieke geval ga 300% meer betalen.

Ik twijfelde al een tijdje of ik de prijzen voor mijn eigen klanten moest verhogen, maar deze wijziging heeft mij de knoop doen doorhakken, die prijzen moeten nu wel omhoog, anders ga ik er zelf flink op inleveren :lol:

Wel grappig dat voorheen moest ik erg letten op de gigabytes, die waren erg duur maar kon ik naar hartelust losse accounts aanmaken, want die waren spotgoedkoop.

Nu is het andersom, nu kan ik gigabytes gaan rondstrooien, maar moet ik zuinig zijn met de accounts, die zijn immer €4 per maand per stuk geworden.

Gelukkig valt daar voor mij nog wel wat winst te behalen. Ik heb een hoop subdomeinen als losse domeinen binnen een account aangemaakt, wat ook telt als 'account'. En nog een aantal hobby projecten waar ik ook wel een subdomein van kan maken.

wpnerd

Bericht door wpnerd » 20 mei 2021, 07:13

Jeroen, ik snap je verhaal helemaal. Ik heb zelf alleen 60 accounts waarvan een aantal best in de nieuwe constructie zouden passen, maar heel veel ook niet, juist omdat de opslag altijd zo beperkt was en ik grotere verbruikers niet op mijn resellerpakket plaatste. Dat zou met het nieuwe pakket wel kunnen en dat is een mooie ontwikkeling.
Veel klanten die office 365 voor hun mail gebruiken oid heb ik ook tegen gereduceerd tarief een stukje hosting aangeboden, juist omdat ze bijna niets gebruiken. (600mb voor een website). Die klanten zijn voor mij allemaal niet rendabel in de nieuwe opzet. Ik zou geholpen zijn als er in de nieuwe structuur een klein resellerblok zou zijn. Dus voor 2 euro 3GB bijvoorbeeld. Die je zou kunnen upgraden naar een groter pakket.

Plaats reactie