Reseller opslagruimte erg beperkt

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Re: Reseller opslagruimte erg beperkt

Bericht door Hiranthi Herlaar » 01 aug 2019, 15:13

Hoi wimder,

We hebben 2019 aangegrepen om eens goed na te gaan denken over een nieuw reseller-model.

Inhoudelijk kan ik daar nu nog niks over zeggen, maar zodra dat wel kan, wordt dat uiteraard gedaan :)
Met vriendelijke groet,

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

snarf007

Bericht door snarf007 » 01 aug 2019, 22:51

Dit draadje loopt al sinds 2017. En elke keer zijn er plannen, maar niks wat gedeeld kan worden.

michaelgorter

Bericht door michaelgorter » 19 aug 2019, 13:58

j.h. schreef:
21 mar 2019, 12:39
Suggestie: Maak het mogelijk om een ‘normaal’ webhostingpakket (Slim/Plus/Pro) onder een resellerpakket te kopen.

Toelichting: Een aantal van mijn klanten/websites heeft veel capaciteit nodig, dus daar zou een Plus-pakket (met onbeperkte opslag en Redis) de moeite waard voor zijn. Maar qua beheer heb ik er geen zin in dat ik allemaal losse accounts heb. Zou het niet mogelijk zijn dat ik gewoon betaal voor het Plus-pakket, en dat deze onder mijn reselleraccount wordt gehandgen in DirectAdmin?

(Ik snap dat jullie ondertussen ook met een grote update voor resellers bezig zijn, maar wellicht is dit een handige tussenoplossing? Desnoods moet je dit handmatig aanvragen via de klantenservice o.i.d.)
Exact dit zou ik graag gebruiken! Voor 90% van mijn klanten is een normaal slot in het resellpakket een optie, maar ik zou de heavy users ook graag helpen vanuit 1 admin. Dat is daar meer voor betaal is logisch en geen probleem, maar nu helaas nog niet mogelijk.

alw-opti
Contacteer:

Bericht door alw-opti » 22 aug 2019, 08:32

Lijkt mij ook een prima oplossing om vanuit een Reseller pakket te kunnen upgraden naar een Slim/Plus/Pro pakket maar dat deze dan "gewoon" onder het Reseller pakket beheerd kan worden.

Andere optie zou zijn om extra opslagruimte voor alleen mailboxen bij te kunnen bestellen in het Reseller pakket want de beperkte opslagruimte is vooral een probleem met heavy email users.

@anatagonist: komen jullie dit jaar daadwerkelijk met een update van het Reseller gebeuren?

wimder

Bericht door wimder » 28 nov 2019, 17:33

Ik vermoed van niet :-/

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 28 nov 2019, 20:18

Komt er een leuke Black Friday actie?
Bye,
Arjan.

Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular ?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 29 nov 2019, 13:14

Korting op nieuwe reseller-hosting of uitbreidingsblokken maakt inderdaad geen deel uit van de actie. Het reseller-pakket is al extreem voordelig met een lage prijs voor slechts € 0,97 /mnd per website die je daar in draait.

We begrijpen dat resellers echter op ander nieuws zitten te wachten. Om deze reden hebben we over afgelopen tijd diverse wensen van resellers gebundeld. Zodra we hierover meer kunnen delen zullen we dat zeker doen.

Voor nu blijft dus onze reseller-hosting onder dezelfde lage prijs beschikbaar en kan je daar dus al van profiteren.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

B8 Europe

Bericht door B8 Europe » 01 dec 2019, 09:18

Over het algemeen ben ik tevreden over de reseller oplossing wat betreft snelheid en bandbreedte. Ik heb wel behoefte aan meer schijfruimte. Ik vraag me af of het te overwegen is om de reseller oplossing van standaard 5gb ruimte te vergroten naar 10gb per blok. klanten die meer willen zet ik op een eigen server.

Bonna Vitalis
Contacteer:

Bericht door Bonna Vitalis » 29 feb 2020, 21:17

Meer diskruimte +1 én meer bandbreedte +1

En ondertussen zijn we al (bijna) maart 2020 ... wat zijn de vooruitzichten??

Pico

Bericht door Pico » 21 mar 2020, 15:13

Goedendag allemaal,

@Joris de Leeuw: mag ik u vragen eens op te sommen wat Antagonist heeft gedaan/veranderd voor haar resellers, sinds de start van deze discussie in 2017? En mag ik u dan ook vragen wat uzelf van deze aanpassingen vindt? Ik verneem het graag van u!

Vriendelijke groet,
Pico

wp-fred

Bericht door wp-fred » 22 mar 2020, 17:28

Geachte support,

Ik sluit me graag bij de vorige berichten aan.

Kunt u aangeven of/en wanneer er iets gaat veranderen aan de reseller pakketten? Ik ben geinteresseerd in vooral (iets) meer opslag ruimte. Het verschil in de prijs/prestatie verhouding tussen reseller enerzijds en de slim- en plus-pakketten anderzijds is wel heel erg groot.

Als het reseller-pakket op de korte termijn niet wordt aangepast, hoe gemakkelijk is het dan om van reseller-pakket te upgraden/verhuizen naar slim- of plus-pakket?

Heeft iemand daar ervaring mee?

Gr, wp-fred

Jeroen Wolsink
Antagonist staff

Bericht door Jeroen Wolsink » 24 mar 2020, 16:41

Hi all,

Graag reageer op jullie (begrijpelijke) vragen rondom de status van het resellerpakket.

Allereerst kan ik zeggen dat er intern een voorstel is om het resellerpakket aan te passen. Denk aan: meer opslagruimte en bandbreedte, en ook het toekennen en verdelen van eigen CPU en RAM op resellerniveau. Dat laatste bestaat nog niet, dus dat zijn we aan het uitzoeken. Als we deze wijzigingen doorvoeren, dan gaat dat samen met een aanpassing in het tarief. Daar zijn we uiteraard voorzichtig mee.

Dan wil ik graag nog even ingaan op de specifiek gestelde vragen.

>> "Ik vraag me af of het te overwegen is om de reseller oplossing van standaard 5gb ruimte te vergroten naar 10gb per blok."
Dat overwegen we zeker. Een dergelijk idee is meegenomen in het interne voorstel.

>> "mag ik u vragen eens op te sommen wat Antagonist heeft gedaan/veranderd voor haar resellers"
Ondanks dat het resellerpakket zelf niet is veranderd, is onder de motorkap het pakket meegenomen met een groot deel van de updates die ook voor Slim, Plus en Pro zijn doorgevoerd. Denk aan: gratis SSL, SSH, veilige e-mailstandaarden, je eigen PHP-versie kiezen, LVE stats, Patchman etc. Ook is onze klantenservice verder uitgebreid met ruimere openingstijden, bereikbaarheid via social media en een live chat.

>> "Het verschil in de prijs/prestatie verhouding tussen reseller enerzijds en de slim- en plus-pakketten anderzijds is wel heel erg groot."
Voor Slim geldt max. 1 website; omgerekend is dat dus 74,88 euro per jaar per website. Bij Plus mag je zelf bepalen hoeveel websites je erop zet. In de praktijk ligt dat tussen de 1 en 3 websites; omgerekend is dat dus 49,96 euro per jaar per website (als je van 3 uitgaat). Bij een resellerpakket kun je 5 websites onderbrengen; omgerekend is dat iets minder dan 10 euro per jaar per website.

>>...hoe gemakkelijk is het dan om van reseller-pakket te upgraden/verhuizen naar slim- of plus-pakket?
Dat kan middels een interne verhuizing. Dat betekent dat je de inhoud van je oude pakket moet downloaden en vervolgens weer plaatst op het nieuwe pakket. Ben je hierin geïnteresseerd, dan kun je het beste contact opnemen met support@antagonist.nl, zij kunnen je het volledige stappenplan uitleggen. Let wel, Slim, Plus en Pro zijn niet bedoeld om in te richten als resellerpakket voor wederverkoop. Het is dus niet toegestaan om opslag voor websites en e-mail door te verkopen aan derden. Uiteraard is het wel mogelijk om een user over te zetten op een los Slim-, Plus of Pro-pakket, of als je het resellerpakket voor je eigen website(s) gebruikt.

Uiteindelijk denk ik dat het 'm vooral in de opslaglimiet zit. Sinds de introductie van het resellerpakket is daar ook nooit wat aan veranderd. Daartegenover staat dat de prijs ook nooit is gewijzigd ondanks inflatie, een stijging van tarieven van toeleveranciers, loon en andere bedrijfskosten.

Wat er toe doet, is dat het resellerpakket oud aanvoelt. Er moet dus een modern alternatief (bij) komen met nieuwe limieten tegen een passende prijs. Daar zijn we al een tijdje mee bezig en eerlijk gezegd, heeft dat op momenten ook even stilgelegen vanwege andere prioriteiten. We zijn immers maar met een klein team. Zelf hoop ik dat we dit in het tweede en derde kwartaal van dit jaar zoveel mogelijk kunnen afronden.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Wolsink
Antagonist staff

mthiecke

Bericht door mthiecke » 28 apr 2020, 09:24

Ook ik ben erg benieuwd naar eventuele nieuwe ontwikkelingen in het reseller pakket.
Een verhoging van de 5gb naar 10gb of 15gb is echt een must.
Je kunt niet eens een backup maken, want dan zit je blok zo vol.
Zeker ook omdat iedereen imap gebruikt tegenwoordig en een simpele wordpress is al snel 300-500MB

Daarnaast vind ik persoonlijk dat een reseller een domein goedkoper moet kunnen registeren.
Bij een marktdeler van jullie kost een .nl domein €4,80 per jaar, dat is toch ruim 50% minder.

Verder ben ik tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding en zo te lezen zijn de meeste dat wel. :D

ErwinM

Bericht door ErwinM » 30 apr 2020, 17:54

Je kunt als reseller diskruimte bijkopen: 50 Gb voor EUR 150 per jaar, dat is omgerekend EUR 3 per Gb per jaar!
Dat is echt niet van deze tijd hoor.....opslag hoeft niet zo duur te zijn.
Ikzelf maak gebruik van een externe Cloud opslagdienst, kosten: EUR 0,24 per Gb per jaar.
(en dat kan nog goedkoper)
Maar goed, het maken van backups en dit naar de Cloud opslag versturen kost weer bandbreedte en hiermee wordt de bandbreedte in het resellerpakket snel opgesnoept.
In het reseller pakket is bandbreedte ruim aanwezig voor het hosten van de websites en email-verkeer.
Mijn probleem zit 'm voornamelijk in de opslag i.c.m. mijn oplossing voor cloud opslag voor de backups.

Ik heb concessies moeten doen aan het backup plan, hier baal ik enorm van.

Als Antagonist nu eens goedkope cloud opslag kan aanbieden waarbij geen beslag wordt gelegd op de bandbreedte omdat het "intern" bij Antagonist blijft...DAT zou voor mij een hele welkome aanvulling zijn!
(of gewoon op een andere manier de diskruimte van het reseller pakket flink opschroeven)

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 30 apr 2020, 17:58

Ik ben een fan van Antagonist, maar domeinnamen en reseller hosting zijn bij Vimexx echt veel goedkoper.
Ik heb al mijn nl en eu domeinnamen al overgezet en de hosting gaat misschien binnenkort ook over.
Bye,
Arjan.

Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular ?

Plaats reactie