Redis cache

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
janvdv

Redis cache

Bericht door janvdv » 07 apr 2020, 14:33

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben technicus en bij Omroep Vlaardingen en ondersteun met mijn ICT kennis de website bouwer. Onze site is opgezet uit losse php scripts. De uitleg van Antagonist is gebaseerd op standaard CMS'en. Support geeft aan dat redis ook te implementeren is in zelfbouw CMS. Heeft iemand misschien een stukje voorbeeldscript hoe Redis geimplenteerd kan worden?

Moet er ook nog iets gedaan worden binnen de ssh shell?

Ik hoor graag en alvast bedankt voor je bijdrage.

Groeten

Jan
(www.omroepvlaardingen.nl)

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Re: Redis cache

Bericht door Hiranthi Herlaar » 07 apr 2020, 15:44

Hoi Jan,

Welkom op ons forum! :)

We hebben inderdaad geen voorbeelden voor custom integraties met Redis, omdat dit ook enorm afhankelijk is van wat er verder gebruikt wordt (het gaat dan immers om maatwerk). Maar ik vind net wel deze extensie voor PHP die wellicht bruikbaar is voor je: https://github.com/phpredis/phpredis

Bij het Installation-gedeelte van die extension wordt aangegeven dat er toevoegingen gedaan moeten worden aan het php.ini bestand. Wat veiligheidshalve op je pakket bij ons niet mogelijk is. Gelukkig bestaan er ook andere mogelijkheden om die waarden in te stellen, zoals met behulp van PHP zelf of via je .htaccess-bestand: https://stackoverflow.com/a/30972258

Voor de verder te gebruiken instellingen om verbinding te kunnen maken met Redis, kun je de instellingen van deze handleiding bij stap 4 als leidraad gebruiken: https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... dis/joomla