nieuwe pakketten

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
gouwepeer
Contacteer:

nieuwe pakketten

Bericht door gouwepeer » 14 jun 2020, 14:29

Het was mij al opgevallen dat de hosting pakketten zijn vernieuwd.
Ik heb het Plus pakket, met onbeperkte schijfruimte en onbeperkte bandbreedte. Verder kan ik daar een onbeperkt aantal domeinnamen aan koppelen.
Als ik naar het nieuwe Plus pakket kijk is dit toch wel iets aangepast.
Met 50GB opslag en 2 TB aan dataverkeer (wat op zich voldoende moet zijn) is dit toch aanzienlijk minder dan de 100GB opslag van het eerdere Slim pakket (welke ik voor mijn zakelijke website heb).
Wel zijn de aantal cpu cores en werkgeheugen gegroeid in de nieuwe pakketten.
Aan de ene kant krijg je dus meer rekenkracht, maar anderzijds moet je toch weer wat inleveren.

Nu heb ik voor mijn zakelijke site aan die 25GB meer dan voldoende, en op het Slim pakket was altijd maar de mogelijkheid om 1 domeinnaam te koppelen.

Maar bij het Plus pakket is het nu nog maar mogelijk om maximaal 3 websites (ik neem aan dat het om domeinnamen gaat) te hosten. Momenteel heb ik meerdere domeinnamen aan mijn Plus pakket gekoppeld. Hoe gaat dat zodra ik mijn hosting ga verlengen? Momenteel loopt mijn huidige pakket nog door tot 16 januari 2023, dus tot die tijd hoef ik mij nog geen zorgen te maken. Gaat er in de toekomst nog iets aan deze pakketten bijgesteld worden?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: nieuwe pakketten

Bericht door Joris de Leeuw » 15 jun 2020, 13:38

Hallo Gouwepeer,

Sinds 2 juni bieden we inderdaad nieuwe versies van Slim, Plus en Pro. Dit geldt alleen voor pakketten die vanaf dat moment zijn aangeschaft. Jouw pakketten zijn dus ongewijzigd gebleven en je kunt ze ook ongewijzigd blijven verlengen. Graag licht ik je vragen verder toe.

>>"Hoe gaat dat zodra ik mijn hosting ga verlengen?"
Daarin is niets veranderd en gaat gewoon, zoals het altijd al ging.

>>"Maar bij het Plus pakket is het nu nog maar mogelijk om maximaal 3 websites te hosten."
Dat klopt. Je kunt op Plus max. 3 hoofddomein hosten waar dus een website onder staat (en eventueel e-mailboxen). Losse domeinen en subdomeinen zonder eigen website kun je nog steeds onbeperkt toevoegen, en deze kun je ook nog steeds als alias of redirect instellen.

>>"Gaat er in de toekomst nog iets aan deze pakketten bijgesteld worden?"
Misschien, er zijn in elk geval geen concrete plannen om klanten over te zetten, maar dat zul je dan ruim van tevoren horen!

Je kunt wel een pakket in oude stijl kosteloos upgraden naar de nieuwe stijl. Je ondervindt geen downtime en de extra rekenkracht krijg je direct tot je beschikking. Merk op dat je daarna niet terug kunt naar de oude stijl. Denk daar dus goed over na.

Verder merkte je het zelf al op dat er enkele onderdelen zijn vernieuwd.

1. De opslagruimte, het dataverkeer en het aantal te hosten websites hebben een vaste waarde gekregen (Slim had dat deels al). We vinden namelijk, dat 98% van de normale klanten niet hoeft te betalen voor de 2% grootgebruikers. Er zijn er daarom nieuwe specificaties vastgesteld, gebaseerd op het gebruik van 98% van onze huidige klanten.

We combineren verschillende technieken (SSD, FS-caching, smart indexing etc.) om zo een snelle, veilige en betrouwbare omgeving voor je website te creëren. Het is zonde als bijvoorbeeld kostbare opslagruimte verloren gaat aan verkeerde doeleinden of (soms ook onbewust) misbruik. Daarom zijn we een bovengrens gaan stellen.

2. Bij aanschaf van Slim, Plus of Pro krijg je het eerste jaar een .ONLINE- én een .SITE-domein cadeau. We kunnen deze domeinen (mits gekoppeld aan hosting) ter promotie het eerste jaar gratis inkopen bij onze leverancier. Dat zetten we 1:1 door naar onze klanten. We onderzoeken of we dit met terugwerkende kracht ook voor onze bestaande klanten mogelijk kunnen maken.

3. We hebben de processorkracht (CPU-cores) en het werkgeheugen (RAM) verhoogd. Websites en webshops worden voortdurend complexer en hebben daardoor baat bij meer rekenkracht. Om voorbereid te zijn op de toekomst, geven we elk pakket nu alvast meer CPU en RAM.

Kortom, we denken dat deze nieuwe specificaties beter aansluiten op actuele en toekomstige gebruikspatronen, omdat het voor 98% nog steeds ruim voldoende is. Wat moet je ook met meer, als je het toch niet gebruikt? Daarnaast stelt het ons in staat om (onrechtmatig) grootverbruik aan banden te leggen. Dat geeft ons ruimte om per pakket te investeren in meer rekenkracht. Iets waar je websites direct baat bij hebben!

Verder is de basis gelegd voor een aantal nieuwe mogelijkheden. Zo ondersteunen we bijvoorbeeld vanaf het Plus-pakket Python en Node.js. Over deze voor nu nog 'verborgen' features vertellen we later meer. :wink:

Ik hoop je hiermee voldoende toelichting te hebben gegeven op alle wijzigingen. Als er nog vragen zijn, laat het dan gerust weten. Ik help je graag verder!
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

gouwepeer
Contacteer:

Bericht door gouwepeer » 15 jun 2020, 20:02

Bedankt voor deze heldere uitleg Joris.
Joris de Leeuw schreef:
15 jun 2020, 13:38
Je kunt op Plus max. 3 hoofddomein hosten waar dus een website onder staat (en eventueel e-mailboxen).
Hoe hard is die grens wat websites betreft? Gaat het puur om de website zelf (ongeacht de hoeveelheid pagina's van die website) of kunnen er onder het hoofddomein nog een extra site onder een subdomein geplaatst worden (Bijvoorbeeld een site op mijnsite.nl, een forum op mijnsite.nl/forum (en forum.mijnsite.nl) en een blog op mijnsite.nl/blog (en blog.mijnsite.nl)? En kunnen extra domeinen via een redirect naar een mijnsite.nl/extrasite worden verwezen? Want in dat geval zijn er natuurlijk wel meer mogelijkheden, zolang het maar binnen de limieten van het pakket blijft wat opslag en verkeer betreft.

Is het daarnaast niet handig om flexpakketten aan te bieden, waarbij klanten zelf hun pakket samen kunnen stellen? Denk hierbij aan de volgende opties:
- opslag keuze 25, 50, 75 of 100GB
- aantal cpu cores 1, 2, 4 of 6
- hoeveelheid ram: 1, 2, 4 of 6 GB

De bovenstaande opties zijn natuurlijk zomaar wat voorbeelden, maar daarmee zijn dan al 64 verschillende pakketten samen te stellen wat dan enerzijds handiger is voor de klant en anderzijds de optie bied om de serverruimte en rekenkracht optimaal te benutten.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 16 jun 2020, 11:45

Gaat het puur om de website zelf (ongeacht de hoeveelheid pagina's van die website)
Het gaat om het aantal domeinnamen wat je voor een eigen website kan inzetten.

Binnen een domeinnaam kan je naar eigen inzicht wel sub-websites toevoegen onder een subdomein of submap.
Zoals bijvoorbeeld voor een ontwikkelomgeving van je website of als je een blog hebt onder je bestaande website.
En kunnen extra domeinen via een redirect naar een mijnsite.nl/extrasite worden verwezen?
Je kan altijd nog een domeinnaam als alias toevoegen om op je bestaande domeinnaam uit te laten komen. Dat kan onbeperkt en daaraan is niets aan veranderd.
Is het daarnaast niet handig om flexpakketten aan te bieden, waarbij klanten zelf hun pakket samen kunnen stellen?
Onze huidige pakketten zijn zo samengesteld dat ze schaalbaar aansluiten bij het gebruik van onze klanten.
Hierdoor betaal jij niet voor dure maatwerk wat je bij een 'flexpakket' of producten op maat zou hebben.

Mocht je wel maatwerk willen bieden aan jouw klanten of andere gebruikers dan is onze resellerhosting de ideale keuze. Daarin heb je meer vrijheden qua configuraties voor pakketten voor je klanten.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

gouwepeer
Contacteer:

Bericht door gouwepeer » 28 feb 2021, 12:17

Het topic is inmiddels al weer een jaar oud, maar ik zat eens in mijn instellingen te neuzen.
Nu heb ik nog niet de intentie om mijn oude Plus pakket te upgraden naar het huidige Plus pakket, maar stel dat ik dat zou doen loop ik tegen de volgende zaken aan:
Je huidige verbruik overschrijdt het aantal websites van het pakket waarnaar je wilt upgraden met 12.
Als uitzondering blijft dit onbeperkt.
Dat ziet er dus niet echt als een probleem uit vanwege die uitzondering.
Je huidige verbruik overschrijdt de inodes-bovengrens van het pakket waarnaar je wilt upgraden met 248.366.
Dat zal dan waarschijnlijk wel een probleem zijn.
Is dat ook niet een reden om te kijken of de pakketten wel van deze tijd zijn?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 01 mar 2021, 16:10

Hallo Gouwepeer,

Dat er zo veel inodes zijn wijst meestal op een verstopt probleem of onbewuste misbruik in een pakket.
Het gedrag wijst namelijk op een enorme hoeveelheid opeenstapeling van bestanden op de opslag.

Vergelijk het met het zoeken naar een speld in een spreekwoordelijke hooiberg. Dat duurt ook extreem lang.
Mede daarom houden wij tegenwoordig pro-actief in de gaten hoeveel inodes een pakket heeft. Dit om tijdig signalering te hebben voor problemen en traagheid op de opslag.

Heb je al eerder gekeken naar de eerdere toelichting? Dat voorkomt dat ik in de herhaling schiet over inodes:
- https://forum.antagonist.nl/viewtopic.p ... des#p80488

Indien je er niet uitkomt kan je het beste contact opnemen met onze support.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie