statusmeldingen S228

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Rene2019

Re: statusmeldingen S228

Bericht door Rene2019 » 21 jul 2021, 18:03

Wat grappig om dit nu te lezen!
Ik zat dus ook op deze server en had al weken geleden problemen met traagheid.
Ik kon ook aantonen dat bepaalde queries het ene moment bizar lang duurde, soms meer dan 2 seconden, en het andere moment weer snel gingen.

Als antwoord kreeg ik dat het beheren van een website niet makkelijk is, en ik beter iemand kon inschakelen die er wel verstand van had. :lol:

@rjen

Bericht door @rjen » 22 jul 2021, 07:58

Ik vind die houding ook tamelijk vervelend: een website beheren is inderdaad niet altijd even eenvoudig, maar er zijn toch echt mensen die dat al langer doen, en vanuit de hobby (of werk) ook zorgen dat ze onderzoek doen voordat ze naar de helpdesk stappen. Zo’n reactie is dan redelijk frustrerend...

Ik had tot op heden alleen maar goede ervaringen met support, dus ik houd het er maar op dat het een incident geweest is.

De afgelopen dagen draait alles weer als een zonnetje, dus hiermee is voor mij de zaak afgerond...

gouwepeer
Contacteer:

Bericht door gouwepeer » 25 jul 2021, 08:35

Toch nog serverfouten (5 stuks):

Code: Selecteer alles

Illegal mix of collations (utf8mb4_unicode_ci,IMPLICIT) and (utf8mb4_general_ci,IMPLICIT) for operation '=' src/XF/Db/AbstractStatement.php:228
Deze meldingen heb ik van afgelopen donderdag t/m vandaag 7:28.

In mijn vorige post heb ik deze foutmelding ook al geplaatst (had hem toen voor de eerste keer).

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 26 jul 2021, 09:30

gouwepeer schreef:
25 jul 2021, 08:35
Toch nog serverfouten (5 stuks):

Code: Selecteer alles

Illegal mix of collations (utf8mb4_unicode_ci,IMPLICIT) and (utf8mb4_general_ci,IMPLICIT) for operation '=' src/XF/Db/AbstractStatement.php:228
Deze meldingen heb ik van afgelopen donderdag t/m vandaag 7:28.

In mijn vorige post heb ik deze foutmelding ook al geplaatst (had hem toen voor de eerste keer).
Dat komt omdat zoals de foutmelding aangeeft je twee collations door elkaar heen gebruikt in de tabellen van je database. Daardoor kunnen acties op de database spaak lopen.

Op dit moment gebruik je namelijk utf8mb4_unicode_ci en utf8mb4_general_ci door elkaar heen in de structuur van je database wat dit probleem veroorzaakt. Je zult dus moeten kiezen en de tabellen van je database allen dezelfde variant dienen laten gebruiken. Mogelijk is dat hierbij ontstaan omdat je maar een deel van je tabellen in verleden hebt geconverteerd naar utf8mb4_unicode_ci.

Ik lees dat je eerder ook hebt verwezen naar een tool die dat mogelijk kan oplossen en alles van je database naar utf8mb4_unicode_ci om kan zetten: https://xenforo.com/docs/xf2/unicode/

De kans is groot als je die nog een keer volledig laat lopen dit het oplost. Zo niet, dan kan je het beste navraag doen bij Xenforo of een Xenforo expert waarom die tool dat het niet oplost.

Over het algemeen wordt overigens ook aangeraden utf8mb4_unicode_ci te gebruiken gezien deze een uitgebreidere tekenset biedt en ondersteuning van o.a. ringel S ( ß ) als mede emojies zoals je eerder aangaf.

Deze foutmeldingen zijn dus 'toevallig' iets wat in je database speelt buiten de vervelende verstoringen om van onze kant die mijn collega Sander eerder toelichtte.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

gouwepeer
Contacteer:

Bericht door gouwepeer » 26 jul 2021, 14:29

Joris de Leeuw schreef:
26 jul 2021, 09:30
De kans is groot als je die nog een keer volledig laat lopen dit het oplost.
Bedankt voor jouw oplettende opmerking Joris :D (dit forum mist een "LIKE" button)
Ik heb de database nog even via SSH met succes bij gewerkt. Mijn ander forum heb ik daarbij ook gelijk gecontroleerd.
Als het goed is moet nu alles zonder foutmeldingen blijven werken :D

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 26 jul 2021, 15:09

Goed om te horen en dank voor je LIKE. :D

Hopelijk werkt nu alles weer stabiel.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

gouwepeer
Contacteer:

Bericht door gouwepeer » 27 jul 2021, 15:24

Ik heb toch nog een foutmelding wat betreft de twee collations door elkaar. Ik zie dat het in een add-on zit. Waarschijnlijk heeft de gisteren door mij uitgevoerde actie alleen maar effect op de core van mijn forum. Ik weet nou in elk geval waar ik de oorzaak van het probleem moet zoeken.

Plaats reactie